شناسهٔ خبر: 26200718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

گاردین: آرزوهای سازمان ملل در الحدیده برباد رفت

روزنامه انگلیسی گاردین مواضع ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان را مانعی برای ایجاد آتش بس به میانجی‌گری سازمان ملل متحد توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری النشرة؛ روزنامه گاردین در مقاله‌ای در ارتباط با آخرین تحولات در بندر الحدیده یمن نوشت: به نظر می‌رسد با توجه به  مواضع عربستان در خصوص یمن، آمال سازمان ملل متحد برای آغاز گفت و گو به منظور ایحاد آتش بس در الحدیدة برباد رفته است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان که از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن حمایت می‌کند، به میانجیان تاکید کرده است، تنها با تسلیم شدن بدون شرط حوثی‌ها و عقب نشینی کامل آنها از منطقه اطراف بندر الحدیدة راضی می‌شود.

 این مقاله امارات را عامل این تندوری در موضع ائتلاف نظامی معرفی کرده وبه نقل از انور قرقاش وزیر خارجه امارات در گفت و گو با خبرنگاران آورده است: هیچ شرطی قابل قبول نیست و اگر آنها می‌خواستند شرطی گذارند، باید قبلا به آن فکر می‌کردند اما اکنون زمانی برای گفت‌وگو وجود ندارد.

 در ادامه آمده است: مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای ایجاد توافقی برای انتقال کنترل بندر الحدیدة که هم اکنون در دست حوثی‎ها قرار دارد به سازمان ملل و سازمان‎های امدادرسان بین‎المللی تلاش کرد که ظاهرا این توافق بی‌نتیجه مانده است.

نظر شما