شناسهٔ خبر: 26200115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استیو بنن: تحقیقات مولر درباره ترامپ به زودی تعلیق خواهد شد

مشاور ارشد پیشین کاخ سفید در مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرد تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به زودی تعلیق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر، استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، پیش‌بینی کرد تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در آینده نزدیک به حالت تعلیق درآید.

وی در مصاحبه‌ای با نشنال اینترست که روز دوشنبه منتشر شد، ادعا کرد تحولات اخیر درباره اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا، از جمله اقدامات مربوط به پیتر استراک و لیزا پیج، ماموران پلیس فدرال آمریکا، «پایه تمام تحقیقات درباره روسیه را تضعیف کرده است.»

بنن افزود: «این مسائل موجب خواهد شد تمام تحقیقات مولر به حالت تعلیق درآید. من فکر می‌کنم در هفته آینده وکلای قهاری را خواهید دید که از حامیان ترامپ نیز نخواهند بود اما در عین حال پایه و اساس تمام تحقیقات مولر را به طور کامل بررسی خواهند کرد.»

در سال گذشته میلادی اخباری مبنی بر این منتشر شد که استراک و پیج، دو عضو پلیس فدرال آمریکا، پیامک‌هایی را با یکدیگر رد و بدل می‌کرده اند که در مخالفت با ترامپ و یا حمایت از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، بوده است. در پی کشف این پیامک‌ها، استراک از تیم تحقیقاتی رابرت مولر اخراج شد و پیج نیز ماه گذشته از سمت خود استعفا داد.

اطلاعات منتشر شده جدید درباره این پیامک‌ها که از جانب بازپرس عمومی وزارت دادگستری آمریکا در بحث استفاده هیلادی کلینتون از ایمیل‌های شخصی منتشر شده اند، نشان می‌دهد پیج نسبت به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرده بود. استراک نیز در پاسخ به این پیامک، به وی گفته بود: «ما از آن جلوگیری خواهیم کرد.»

بنن گفت: «این نشان می‌دهد که هم اکنون جلوگیری از اجرای عدالت انجام شده است.»

مایکل هاروویتز، بازپرس عمومی وزارت دادگستری آمریکا، پیش از انتشار گزارش خود در هفته گذشته در نامه‌ای به کنگره این کشور نوشته بود رد و بدل شدن پیامک‌ها میان استراک و پیج به طور منفی بر موضع پلیس فدرال آمریکا تاثیر گذاشته است؛ زیرا که این مسئله نشان‌دهنده جهت‌گیری در بدنه این نهاد بوده است. با این حال، هاروویتز در این نامه آورده است که در نهایت، این رسوایی تحقیقات مولر را تحت الشعاع قرار نداده بود.

انتهای پیام/

نظر شما