شناسهٔ خبر: 26200070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کارگاه تولیدی کفش آتش گرفت +عکس

عکس العمل به موقع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی در یک کارگاه تولید کفش واقع در بازارچه شاهپور جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آتش نشانان ایستگاه‌های ۶۷ و ۱ پس از درخواست کمک شهروندان از آتش نشانی تهران مبنی بر بروز آتش سوزی در یک کارگاه، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان در ساعت ۱۳:۲۲ دقیقه امروز به محل حادثه واقع در خیابان وحدت اسلامی بازارچه طرخانی (شاهپور) اعزام شدند.

بیرامعلی عباس زاده رئیس ایستگاه ۶۷ آتش نشانی که به اتفاق نیروهایش، اولین گروه آتش نشانی بودند که در محل حادثه حاضر شدند، در این خصوص ابراز داشت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم مشاهده شد از یک ساختمان دو طبقه که طبقه اول آن مرکز فروش کفش و طبقه دوم، کارگاه تولیدی کفش بود، دود و شعله زیادی بیرون می‌زند.

وی افزود: با ورود تیم اول آتش نشانان و بررسی اولیه، مشخص شد که آتش سوزی در طبقه دوم این مکان به وسعت ۳۰ مترمربع رخ داده و شعله‌های آتش در حال سرایت به بقیه قسمت‌های این کارگاه است.

عباس زاده ادامه داد: آتش نشانان با مجهز شدن به دستگاه تنفسی و قطع برق و گاز کارگاه با استفاده از دو رشته لوله آبدهی وارد عمل شده و اقدام به شعله زنی و مهار آتش کردند.

رئیس ایستگاه آتش نشانی خاطرنشان کرد: عکس العمل به موقع آتش نشانان، مانع از سرایت آتش به بقیه قسمت‌های این کارگاه و مغازه‌های اطراف که مملو از مواد اولیه تولید کفش از قبیل: چرم، فوم و چسب و نیز مایعات زود اشتعال از قبیل: بنزین و تینر بود، شد و آتش سوزی درهمان شروع عملیات نیرو‌ها مهار و کاملا خاموش شد.

وی با اشاره به این که این حادثه دو نفر مصدوم داشت، اضافه کرد: دراین آتش سوزی دو کارگر مغازه شامل یک پسر جوان ۱۹ ساله و مردی ۵۳ ساله دچار جراحت و سوختگی شدند که جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شدند.

عباس زاده گفت: علت بروز این آتش سوزی رقیق کردن چسب بوسیله مایعات قابل اشتعال مثل بنزین و تینر و نیز متصاعد شدن بخارات این مایعات و رسیدن آن به منبع حرارتی و در نهایت بروز آتش سوزی ناگهانی در داخل کارگاه بوده است.

این مسئول آتش نشانی تاکید کرد که بار‌ها کارشناسان پیشگیری و مربیان آموزش منطقه با برگزاری مانور و نظارت‌های دوره ایی از این بازارچه که عمده کاربری آن تولید کیف وکفش است، توصیه کرده اند که طبق دستورالعمل سازمان آتش نشانی در بکارگیری مواد سریع الاشتعال عمل نمایند که متاسفانه باز هم در این مکان رعایت نشده و ما شاهد این گونه آتش سوزی‌ها هستیم.

نظر شما