شناسهٔ خبر: 26199940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

آمادگی صنعت برق استان یزد برای تامین برق تابستان 97

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام کرد: صنعت برق این استان برای رویارویی با شرایط بحرانی تابستان و کنترل بار آماده است.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدرضا صحتی در نشست ستاد کاهش پیک بار، با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما 40 درجه (شرایط بحرانی) برای 20 روز و دمای بالای 40 درجه (شرایط فوق بحرانی) برای 15 روز تا پایان مرداد، اظهار کرد: صنعت برق برای کنترل بار به خصوص در پیک بار ظهر و شب استان یزد آمادگی دارد و تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کرده است.
وی با اشاره به پیش بینی 160 ساعت  شرایط بحرانی و 120 ساعت شرایط فوق بحرانی بار و ضرورت رصد جدی آن گفت: پیک بار تکلیفی توانیر در بخش توزیع برابر با 868 مگاوات است و این در حالی است که با وجود رخداد دمای بالای چهل درجه تنها در چهار روز از خرداد ماه امسال، پیک بار 822 مگاوات به ثبت رسیده است.
این مسئول با تاکید بر اهمیت اجرای طرح های مدیریت مصرف انرژی با مشارکت همه مشترکین برق، گذر پیک بار کشور از 50 هزار مگاوات در 28 خرداد ماه را یادآور شد و افزود: بخش عمده ای از نیاز مصرف به دلیل ورود سیستم های سرمایشی است که لازم است با وجود جابجایی ساعت کار ادارات استان، کنترل بیشتری برای اطمینان از مشارکت بخش اداری صورت پذیرد.
وی با تاکید بر اولویت قرار دادن نصب لوازم اندازه گیری طرح فهام برای مشترکین دیماندی ولتاژ اولیه و ادارات استان گفت: باید شیوه نامه و چک لیست ادارات فاقد کنتور طرح فهام به تفکیک امورهای یزد تهیه شود تا رصد مصارف ادارات در زمان پیک بار ظهر تسهیل یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار کرد: در حال حاضر رشد بار و دما توسط دفتر بازار برق و امور دیسپاچینگ به صورت روزانه پیش بینی می شود تا میزان نیاز برای مشارکت صنایع در کاهش بار مشخص باشد. 

نظر شما