شناسهٔ خبر: 26199039 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تحلیل "ESPN": نتیجه خوب مقابل اسپانیا؛ با "کی روش" دور از دسترس نیست

کی روش به رغم اینکه مزاجی آتشین دارد و رابطه ای پرفراز و نشیب با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران داشته، اما به دلیل نتایج خوبی که در سال های گذشته گرفته در ایران تحمل شده است.

صاحب‌خبر -

یک وب سایت ورزشی در گزارشی به بررسی مربیگری "کارلوس کی روش" در تیم ملی فوتبال ایران و بازی‌های درپیش‌روی ایران به ویژه بازی فردا مقابل اسپانیا در شهر " کازان" پرداخته است.

به گزارش عصرایران، سایت ورزشی " ESPN" آمریکا در گزارشی به قلم "جان دِردِن" نوشت: ایران ترسی از رویارویی با اسپانیا و پرتغال ندارد، چون مربی این تیم " کارلوس کی روش" است.

این گزارش در ادامه نوشت:

کی روش تا کنون هدایت 3 تیم ملی فوتبال در 4 دوره مختلف در جام جهانی را برعهده داشته است اما بازی یک ساعت و نیمه تیم او در مقابل اسپانیا در روز چهارشنبه (فردا) در شهر "کازان" روسیه نقطه عطفی برای مربیگری او خواهد بود. اگر همه چیز برای تیم ملی فوتبال ایران در بازی چهارشنبه مقابل اسپانیا در "کازان" و سپس بازی مقابل پرتغال در "سارانسک" خوب پیش برود آن وقت این مربی 65 ساله فوتبال بار دیگر شهرت و نام و آوازه خود را به عنوان یکی از بهترین مربیان حال حاضر جهان، حفظ خواهد کرد.

البته با پیروزی ایران در مقابل مراکش در ثانیه‌های پایانی بازی این دو تیم در جام جهانی، او هم اینک نیز در چشم بازیکنان و طرفداران فوتبال ایران یک مربی تاریخ‌ساز است.

پیروزی بر مراکش آن طور که کی روش خود پس از بازی اذعان کرد حاصل یک کار تیمی و جنگندگی بازیکنان و استفاده از یک تاکتیک هوشمندانه بود.

عکس: عطا کناره/ خبرگزاری فرانسه

تحلیل

با مربیگیری کی روش بر بهترین تیم فوتبال آسیا (بر اساس رده بندی فیفا) حالا بهترین تیم آسیا با بهترین مربی دارای آنچنان اعتماد بنفسی است که ترسی از رویارویی با رقبای نامداری چون اسپانیا ندارد و با اعتماد بنفس کامل پا در مصاف با رقبای قدرتمند می‌گذارد.

اسپانیا امتیاز بازی نخست خود را با پرتغال کشور همسایه خود تفسیم کرد. این دو تیم از جام جهانی 2010  (در آفریقای جنوبی) به این سو رویارو نشده بودند. در سال 2010 کارلوس کی روش خود مربی تیم پرتغال بود و در آن بازی پرتغال 1 بر صفر مغلوب اسپانیا شد و کی روش مدتی بعد از آن بازی از مربیگری تیم پرتغال برکنار شده و راهی ایران شد.

کی روش مربی است که هرگز نمی‌بخشد و فراموش هم نمی‌کند. یک شخصیت آتشین که بارها از مربیگری تیم ملی ایران استعفا کرده و بار دیگر پس از طی چند روز به کار خود بازگشته است. او پیش از جام جهانی اعلام کرد که در اعتراض به قرارداد 6 ماهه اش که فقط تا زمان ژانویه 2019 و بازی های جام ملت های آسیا اعتبار دارد، پس از جام جهانی از مربیگری تیم ملی فوتبال ایران کناره خواهد گرفت. او قراردادی 4 ساله می‌خواهد. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران کار با او را سخت می‌بینند اما به دلیل نتایج مطلوب او در تیم ملی همچنان ترجیح می‌دهند او را تحمل کنند.

او وعده در پیش گرفتن یک استراتزی متفاوت را در بازی مقابل اسپانیا داده است. او چنین خواهد کرد و انگیزه و روحیه جنگندگی تیم ایران را برای بازی با اسپانیا تقویت خواهد کرد. اگر کی روش بتواند در دو بازی سخت بعدی تیم ایران مقابل اسپانیا و پرتغال، نتیجه مطلوب گرفته و تیم ایران به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند، نتیجه فوق‌العاده‌ای برای ایران خواهد بود. همچنین این نتیجه یک حسن ختام عالی برای او در دوران مربیگری بر تیم ملی ایران خواهد بود و می تواند نشانگر این حقیت باشد که او همچنان یکی از بهترین مربیان جهان است و قرارداد بعدی او با تیم های دیگر فوتبال نیز با رقم و شرایط بهتری بسته خواهد شد.

نتیجه خوب برای تیم ایران در جام جهانی 2018 روسیه، هم در تاریخ‌سازی برای فوتبال ایران و هم برای رزومه و کارنامه کاری کی روش در آستانه جدایی از تیم ملی فوتبال ایران بسیار مهم خواهد بود.

 

 

 

نظر شما