شناسهٔ خبر: 26198734 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی

فراخوان جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام که به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود، برای اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این جشنواره با موضوعات «سبک زندگی و سیره امام رضا (ع) و پدر گرامیشان امام موسی بن جعفر (ع)»، «تعالیم و آموزه های رضوی با رویکرد کار، تلاش و خدمت رسانی»، «آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران»، «خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)»، «فرهنگ زیارت»، «امام رضا (ع)، خانواده، کودکان و نوجوانان»،  «امام رضا (ع)، طبیعت، محیط زیست و نماز باران» و «مناظرات امام رضا (ع) با ادیان مختلف» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی Semnan.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می شود و در این دوره سایر قالب ها اعم از داستان بلند، رمان و ... مورد داوری قرار نمی گیرد، افزود: نوآوری در انتخاب طرح و شیوه ارائه داستان حائز اهمیت است و دبیرخانه جشنواره مجاز به چاپ و نشر آثار برگزیده به صورت مکتوب و الکترونیکی است.

شیرازیان، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را پنجم مرداد و مراسم اختتامیه جشنواره را هشتم تا دهم شهریور سال جاری همزمان با میلاد امام موسی کاظم علیه السلام اعلام کرد و اظهارداشت: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی می توانند  آثار خود را به نشانی سمنان، بلوار قدس، مجتمع فرهنگی هنری کومش، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی داستان رضوی ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02333340851 تماس حاصل کنند.

نظر شما