شناسهٔ خبر: 26198263 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

بازدید از مسجد فیض توسط مدیر ناحیه شهید نواب صفوی (ره)

نشست صمیمی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی با امام جماعت ، اعضای هیئت امناء و فعالین مسجدفیض

مسجد فیض مصداق عینیه مسجد طراز و برقرار در ناحیه شهید نواب صفوی است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ناحیه شهید نواب صفوی (ره) مدیر ناحیه شهید نواب صفوی با حضور در مسجد فیض واقع در خیابان ولیعصر ، پل امیر بهادر ، خیابان بشیری   ضمن بازدید از قسمت های مختلف مسجد و شرکت  در برنامه کرسی تلاوت  ، نشستی صمیمی با امام جماعت ، اعضای هیئت امناء و فعالین مسجد برگزار نمودند.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مجیدی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی گفت وجه حضور ما در مسجد ، بحث الگو سازی مساجد دارای برنامه های غنی فرهنگی برای نمازگزاران و اهالی  محل می باشد که این کار با تعامل سازنده امناء ، بسیج و امام جماعت مسجد امکان پذیر است .

ایشان گفتند این الگو سازی چند شاخصه مهم دارد که از تفاهمات مرکز رسیدگی به امور مساجد با دیگر ارگانها در تعاملات سازنده شکل گرفته است ، اولین شاخص در این موضوع حضور حداکثری جوانان و نوجوانان در مسجد است که بر اساس تفاهم نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد با آموزش و پرورش در "طرح پیوند مسجد و مدرسه" در حال اجرا می باشد دومین شاخص شعار سال مرکز با عنوان "مسجد و بانوان" است که با دعوت از دختران و بانوان محله جهت شرکت در برنامه های آموزشی و فرهنگی با ایجاد عوامل انگیزشی  باعث پویائی مسجدخواهد شد . سومین شاخص ، تفاهم نامه مرکز با کمیته امداد امام خمینی (ره) با عنوان مسجد پایگاه احسان و نیکوکاری است که می تواند مسجد را در عرصه محله و منطقه معرفی نماید .

و شاخص چهارم که از اهمیت بالائی هم برخوردار است مسجد برقرار می باشد که از دغدغه های مقام معظم رهبری است و این مسئله را در دیدار با ائمه جماعات استان تهران مطرح نمودند  به این معنی که مسجد تنها به عنوان نمازخانه مطرح نشود بلکه باید ضمن اقامه سه وعده نماز ، پایگاه حضور مردم جهت استفاده از برنامه های فرهنگی و آموزشی از اهداف ارکان مدیریتی مسجد قرار داده شود.







 

وی گفت با توجه به شاخصه های مسجد فیض که از امام جماعت توانمند و خوش فکری بهره می برد  و یکی از مساجد هدف  در این طرح ها می باشد و برنامه های خوب و موفقی را زمینه طرح های پیوند مسجد و مدرسه ، مسجد و بانوان ، مسجد پایگاه احسان و نیکوکاری و مسجد برقرار در حال اجرا دارد و فعالیت های صورت گرفته مصداق عینیه مسجد طراز و برقرار در ناحیه شهید نواب صفوی است که ما امیدوار هستیم به عنوان یکی از مساجد الگو بتوانیم در سایر مساجد منطقه از تجربیات آن استفاده نمائیم.

نظر شما