شناسهٔ خبر: 26197826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایندگان خواستار ارجاع تخلفات بانک مرکزی به قوه قضائیه شدند + متن نامه

R1385/P1360/S1,15/CT1

عضو هیئت رئیسه مجلس از ارسال نامه ۱۰ تن از نمایندگان به هیئت رئیسه پارلمان برای ارجاع تخلفات بانک مرکزی از قانون به دستگاه قضا خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارسال نامه 10 تن از نمایندگان به هیئت رئیسه پارلمان پارلمان خبر داد و گفت: این نمایندگان طی این نامه خواستار اعمال ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس و ارجاع تخلفات از قانون توسط بانک مرکزی به دستگاه قضا شدند.

وی افزود: نامه مذکور برای رسیدگی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است و در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح ماده 236 آئین‌نامه داخلی پارلمان اظهار داشت: طبق این ماده  هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنها را مشاهده کنند، این موضوع بلافاصله از سوی هیئت‌رئیسه پارلمان جهت رسیدگی به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: کمیسیون ذیربط نیز حداکثر ظرف 10 روز موضوع را بررسی و در صورت وارد بودن، گزارش خود را از سوی هیئت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد پس از آن در این باره در صحن علنی رای‌گیری انجام شده و در صورتی که نمایندگان رای مثبت دهند پرونده جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع می شود.

به گزارش تسنیم متن نامه به شرح زیر است: 

«با عنایت به وضعیت به وجود آمده برای موسسه کاسپین و فرشتگان به نظر می‌رسد که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی عدم رعایت شئونات و نقض اجرای قانون و اجرای ناقص قانون توسط بانک مرکزی معمول شده است. بدین وسیله خواهان اعمال ماده 236 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد بانک مرکزی هستیم. البته تلاش‌ها و کوشش‌های بانک مرکزی برای تحقق خواسته سپرده‌گذاران موسسات فوق‌الذکر هم قابل توجه بوده است.

انتهای‌ پیام/

نظر شما