شناسهٔ خبر: 26197625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره امور آبفا آبادان بیان کرد:

شوری ۱۶ هزار میکروموسی بهمنشیر سبب قطعی آب آبادان

آبادان – رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان از شوری ۱۶ هزار میکروموسی آب رودخانه بهمنشیر به عنوان دلیل اصلی قطعی آب این شهر در برخی از ساعت های شبانه روز یاد کرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا خلیلی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز میزان شوری آب رودخانه بهمنشیر به ۱۶ هزار میکروموس رسیده است، گفت: در زمان حاضر شوری آب رودخانه بهمنشیر به حد آب دریا رسیده  که سبب کاهش کیفیت آب این رودخانه به عنوان یکی از منابع تامین آب مصرفی مردم آبادان شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم به روال قبل که ۵۰ هزار مترمکعب معادل یک سوم آب شهر آب از بهمنشیر برداشت کنیم به طور حتم آب به طرز عجیبی شور می شود به همین دلیل روز گذشته و امروز با کاهش برداشت آب از بهمنشیر تا حدود ۲۰ هزار متر مکعب شاهد قطعی آب در  در برخی از ساعات روز هستیم.

خلیلی نیا با اشاره به بازدید صورت گرفته امروز به همراه سایر مسئولان شهری از پل مارد و سد خاکی در دست احداث واقع در حفار شرقی، اظهار کرد: با پایان کار ساخت این سد تا پایان تیرماه امسال، شوری آب رودخانه بهمنشیر کاهش و دبی آب نیز افزایش می یابد؛ به گفته مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان دبی آب رودخانه بهمنشیر با تکمیل این سد خاکی به ۵ هزار میکروموس می رسد.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان با بیان اینکه با تکمیل خط آبرسانی دوم طرح غدیر به آبادان برداشت آب از رودخانه بهمنشیر به صفر می رسد و تمام آب مصرفی مورد نیاز مردم از خط غدیر با ای. سی دو هزار میکروموس تامین می شود، تصریح کرد: البته با احداث سد خاکی مارد باز هم آب بهمنشیر به دلیل کاهش شوری آب رودخانه تا ۵ هزار میکروموس قابل برداشت خواهد بود اما هدف تامین آب مصرفی مردم از طرح غدیر و استفاده از آب رودخانه بهمنشیر برای مصارف کشاورزی است.

خلیلی نیا گفت: از مردم می خواهیم تا تا پایان طرح احداث خط لوله دوم غدیر  آرامش خود را حفظ کنند؛ البته مطالبه مردم به حق بوده و بهره مندی آنان از آب با کیفیت یک خواسته به جا و درستی است اما به زودی نتیجه کارها مشخص خواهد شد؛ مردم کمی دیگر تحمل کنند تا به یاری خدا کام همگان از اقدامات در دست انجام، شیرین شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش تمام مسئولان بر آن است تا کارها در موعد مقرر خود به اتمام برسد، افزود: در زمان حاضر آنچه نیاز است حفظ آرامش از سوی مردم است؛ آنچه این روزها در فضای مجازی مشاهده می شود چیزی جز انتقال یاس و نا امیدی به مردم نیست در حالی که ما به همراهی و شکیبایی مردم نیاز داریم تا پروژه ها در موعد مقرر خود تمام شوند و مشکل شوری آب آبادان نیز به طور اساسی و برای همیشه حل شود.

نظر شما