شناسهٔ خبر: 26197533 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت طلا افزایش یافت

با شدت گرفتن تنش تجاری میان آمریکا و چین، طلا برای سرمایه‌گذاران جذاب شده است و این سبب شد تا قیمت طلا امروز افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که تنش تجاری میان آمریکا و چین شدت گرفته و این امر سبب فروش یکجا و ارزان در بازار اوراق قرضه شده و همچنین امنیت طلا برای سرمایه‌گذاران جذاب شده است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا با 1.42 دلار افزایش 1279.74 دلار فروخته شد.

پس از اینکه ترامپ تهدید کرد تعرفه 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار کالاهای چینی وارداتی اعمال خواهد کرد، ارزش بازارهای بورس آسیا و دلار آمریکا کاهش یافت.          

دلار در برابر ین، به کمترین رقم یک هفته گذشته رسید و سهام آسیایی خارج از ژاپن 2 درصد افت کرد و به کمترین سطح در 6 ماه گذشته رسید.

استفان اینس، تحلیلگر بازار طلا گفت: «اندکی وحشتزدگی وجود دارد زیرا سرمایه‌گذاران در تلاش برای پوشش خسارت به ویژه در بازار اوراق قرضه هستند و ما می دانیم که طلا امنیت دارد.»

قیمت طلا می تواند در زمان‌ بلاتکلیفی‌ و بی‌ثباتی‌های سیاسی افزایش یابد زیرا به عنوان دارایی امن محسوب می‌شود همانطور که ین اینگونه است.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت با این حال، به علت موضع سیاست پولی فدرال رزرو که هفته گذشته برای دومین بار در سال جاری، نرخ بهره را بالا برد، دامنه افزایشی طلا محدود است.

افزایش نرخ بهره آمریکا، قیمت دلار را بالا می برد و درنتیجه، هزینه نگهداری طلا افزایش می یابد.

انتهای پیام/

 

نظر شما