شناسهٔ خبر: 26197428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رئیس بنیاد نخبگان فارس:

جوان نو ارزش‌آفرین شاکله اصلی اکوسیستم کارآفرینی است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری نشست‌های دوجانبه با هدف افزایش هم‌افزایی دستگاه‌هایی درون‌استانی و مشارکت عمومی در ترویج فرهنگ نخبگانی و حمایت از مستعدان‌برتر، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با نمایندۀ ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در جامعه، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان توسط جوانان نو ارزش‌آفرین که شاکله اصلی اکوسیستم کارآفرینی هستند، شکل می‌گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین مراکز رشد نقش بسزایی در  حمایت از جوانان خلاق، ایده‌پرداز و نو ارزش‌آفرین دارد. در این بین البته نباید از ظرفیت‌های موجود در جامعۀ خیّران نیز غافل شد.

شریف ادامه داد: خوشبختانه ارکان سیستم کارآفرینی در استان فارس به سرعت در حال شکل‌گیری است و تشکیل این زیست‌بوم، ضامن شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان است که توسط جوانان خلاق، ایده‌‎پرداز و خوش‌فکر انجام می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس ایجاد محیط مفرح، با نشاط، امیدوارکننده، جذاب و با امکانات مناسب در جهت حمایت از این جوانان را گام‌های مؤثری در توسعۀ فضای نخبگانی دانست.

لازم به ذکر است، در این دیدار رؤسای دانشگاه‌ها و مارکز علمی-تحقیقاتی استان نیز حضور داشتند.

 

نظر شما