شناسهٔ خبر: 26197375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

واکنش وزارت خارجه عراق به بمباران مواضع بسیج مردمی توسط آمریکا

ابنا

وزارت خارجه عراق با صدور پیامی حمله آمریکا به مواضع بسیج مردمی در مرز با سوریه که به شهادت 22 تن انجامید را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ وزارت خارجه عراق با صدور پیامی حمله آمریکا به مواضع بسیج مردمی در مرز با سوریه که به شهادت 22 تن انجامید را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: محکومیت و اعتراض شدید خود نسبت به عملیات هوایی که نیروهای موجود در مناطق جنگ با داعش در عراق و سوریه یا هر مکان دیگری که نبرد با این دشمن بشریت را هدف قرار می دهد، اعلام می کنیم.

وزارت خارجه عراق افزود: در حالی که وزارت خارجه از همه کشورهای جهان می خواهد در برابر این گروه افراطی متحد و یکپارچه شوند، بر لزوم هماهنگی دائمی و دقیق بین ائتلاف بین المللی و نیروهایی که در برابر این دشمن ایستاده اند، تأکید کرده و حمایت و پشتیبانی از این نیروها را خواستار است.

این وزارتخانه تصریح کرد: هرگونه هدف قرار دادن این نیروها با اسم و مناطق به معنای حمایت از داعش و تلاشی برای سازماندهی مجدد این گروه پس از شکست بزرگی است که به وسیله نیروهای قهرمان عراقی متحمل شدند.

وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه نیروهای عراقی به نیابت از همه جهانیان به داعش جنگیدند، اظهار داشت: ارتش، پلیس، بسیج مردمی، پیشمرگ و نیروهای مبارزه با تروریسم با حمایت و پشتیبانی بین المللی به ویژه کشورهای دوست و همجوار و گروه های خیرخواه در برابر این گروه ایستاده و بشریت را از شرارت آنها نجات دادند.

در ادامه این پیام آمده است: کمیته بررسی حقایق درباره شهادت جمعی از جوانان عراقی و تجاوز به حاکمیت عراق و سوریه تشکیل شده است.

گفتنی است سازمان بسیج مردمی عراق روز گذشته در پی بمباران مواضع خود توسط جنگنده های آمریکایی در مرز عراق و سوریه پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: ساعت 22 یکشنبه شب جنگنده های آمریکایی به مواضع تیپ 45 و 46 بسیج مردمی در مرز با سوریه حمله کرده و دو موشک شلیک کردند که طی آن 22 تن شهید و 12 تن دیگر مجروح شدند.

..............

پایان پیام / 326

نظر شما