شناسهٔ خبر: 26197207 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

آب پاکی وزارت علوم بر مراکز علمی کاربردی؛

300 مرکز علمی کاربردی تعطیل شد؛ دانشجویان نگران نباشند!

در بخشی از مصوبه که به مراکز علمی کاربردی اشاره شده بود نیز آمده بود که علاوه‌بر ممنوعیت ایجاد مراکز جدید علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، تمامی این مراکز از پذیرش دانشجو نیز منع شده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مراکز علمی کاربردی بعد از مصوبه رئیس‌جمهور که سال گذشته ابلاغ شد، با حواشی زیادی همراه بودند؛ حواشی‌ای که باعث نگرانی‌های دانشجویان محصل در این مراکز شد و روز گذشته مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با «مهر» آب پاکی را ریخت و از توقف 300 مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی خبر داد. به گفته او، از حدود 1200 مرکز فعال، جلوی فعالیت 300 مرکز در کشور گرفته شده و از سوی دیگر ظرفیت ۳۰۰ مرکز دیگر که خارج از ماموریت خود فعالیت می‌کردند نیز صفر شده است.

هرچند براساس گفته‌های معاون آموزشی وزیر علوم در حال حاضر تنها 600 یا 700 مرکز علمی کاربردی فعال در کشور داریم، با این حال او به دانشجویان دلگرمی می‌دهد، چراکه بر اساس صحبت‌های این معاون، دانشجویان مراکزی که فعالیت آنها منحل شده یا ظرفیت پذیرش دانشجو در آنها به صفر رسیده نیز نباید نگرانی داشته باشند، چراکه قرار نیست مشکلی برای آنها ایجاد شود و این دانشجویان می‌توانند به تحصیل خود تا پایان دوره در مرکز محل تحصیل خود ادامه دهند و اگر تحصیل آنها در پایان دوره طولانی شود، به این دانشجویان کمک می‌کنیم به مراکز مشابه منتقل شده و تحصیل خود را به پایان برسانند.

هرچند معاون وزیر علوم از عدم نگرانی دانشجویان سخن به میان آورده، اما اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، متوجه می شویم که بعد از ابلاغ مصوبه رئیس جمهوری در سال 96 به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون استخدام کشوری و سازمان برنامه و بودجه زمزمه‌های تعطیلی مراکز علمی کاربردی به گوش می‌رسید؛ چراکه بر اساس این مصوبه موسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی اجازه پذیرش دانشجو از سال ۹۷ و ۹۸ در هیچ‌یک از مقاطع تحصیلی را نداشتند. در بخشی از این مصوبه که به مراکز علمی کاربردی اشاره شده بود نیز آمده بود که علاوه‌بر ممنوعیت ایجاد مراکز جدید علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، تمامی این مراکز از پذیرش دانشجو نیز منع شده بودند.

نظر شما