شناسهٔ خبر: 26197072 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش استانی دف نوازی

همایش استانی دف نوازی هزار نفری در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان در این مراسم سعید نمکی معاون امور علمی ، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه مردم کردستان از پیشگامان عشق به رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هستند گفت : هنری که دف نوازان اینجا خلق می‌کنند در حقیقت یکی از بهترین نمایش‌های هنری جهان را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند کردستانی‌ها پیشگامان عشق به رسول و اهل بیت هستند. همایش استانی دف نوازی
ماموستا ملا قادرقادری امام جمعه پاوه هم با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان علیه ایران اسلامی افزود:  امروز جنگ دشمنان با ما در بستر فرهنگ و مقابله با ارزش‌های دینی شکل گرفته و این وظیفه همه‌ی هنرمندان است که با خلق آثار فاخر با دشمنان مقابله کنند.
وی گفت: اگر در دوران جنگ تحمیلی با سلاح نظامی در برابر دشمنان ایستادیم امروز باید در برابر هجمه و شبیخون فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این همایش با بیان اینکه همایش بزرگ دف‌نوازی و مولودی‌خوانی "سراج منیر" اقدامی ارزشمند برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و ضددینی است گفت:  این همایش بزرگ از مهمترین برنامه‌ها در زمینه‌ برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان است که حدود یک هزار و ۱۵۰ مولودی‌خوان از سراسر استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
عبدالسلام کریمی یکی از استادان دانشگاه‌های کردستان هم با بیان اینکه امروز کردستان پایتخت دف‌نوازی جهان است و این به واسطه عشق پیامبر شکل گرفته گفت : یکی از جلوه‌های این عشق و علاقه که در میان مردم اهل سنت و اهالی کردستان وجود دارد دف‌نوازی و مداحی است.
همچنین در این همایش از خانواده‌های شهدای عرصه دف‌نوازی و مدیحه‌سرایی و شهدای عرصه فرهنگ و هنر تجلیل شد.
خانواده شهدای گرانقدر استان شهید محمود امان الهی ، شهید یوسف افشاریان ، شهید حسین آقایی ، شهید ابراهیم داودخانی، شهید قاسم علی رستمی، شهید حسین دده جانی، شهید جواد کاکه جانی، و شهید جواد منتشلو در این مراسم تجلیل شدند.

نظر شما