شناسهٔ خبر: 26196463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش‌ توکلی درباره ویلای‌ لواسان منتسب به فیروزآبادی/ فیروزآبادی: محل ۲۲سال دفتر فوق‌سری ستادکل بود

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح درباره ویلای لواسان تاکید کرد: اینجانب از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی یا قضایی برای تخلیه دریافت نکردم. این محل ۲۲ سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد.

صاحب‌خبر -

سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا طی اطلاعیه‌ای توضیحاتی پیرامون خبر ویلای لواسان منتشر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

"بدین‌ وسیله سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کُند را که به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل شده است برای اطلاع ملت شریف ایران منتشر می‌کنم.

محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود ۴ اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش می‌باشد.

جزئیات آن در متن سند آمده است. (یک برگ به پیوست)

ضمناً اینجانب از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکرده‌ام.

این محل ۲۲ سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد.

در مورد مصاحبه با خبرنگاران محترم درخواست مجوز کرده‌ام که در صورت اجازه ان‌شااللّه اقدام خواهد شد."

دیده‌بان شفافیت تا چند روز آینده در مورد ویلای فیروزآبادی موضع‌گیری خواهد کرد

فردا نوشت: احمد توکلی نیز در پاسخ به این سوال که چرا دیده بان شفافیت در قبال نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره ویلای سرلشکر فیروزآبادی سکوت کرده است؟ گفت: «ما سکوت نکرده‌ایم و امروز در هیئت مدیره دیده بان تصویب شد این نامه بررسی شود و ابعاد آن مشخص شود تا دیده‌بان در چند روز آینده در مورد ویلای مصادره‌ای که آقای فیروزآبادی در آن ساکن است اعلام نظر کند».

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این اقدامات عدالت‌طلبانه دانشجویان تشکر می‌کینم گفت: «من هیچ وقت در قبال این فسادها سکوت نکردم و در دهه هفتاد که استفاده از اموال مصادره‌ای در حال رایج شدن بود اعتراض کردم و برایم جناح‌بندی‌ها هم مهم نبودند و چه از جناح راست مثل ناطق‌نوری و هاشمی و چه اصلاح‌طلبان مثل خاتمی اعتراض کرده‌ام و اگر همان زمان همه اعتراض می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد».

وی در مورد اینکه آیا دیده بان شفافیت به استفاده مسئولان از اموال مصادره‌ای به صورت تخصصی و گسترده ورود خواهد کرد یا نه؟ هم گفت: این کار زمان زیادی لازم دارد و ابعاد گسترده‌ای دارد اما شاید دیده‌بان ورود کند اما در حال حاضر اولویت ما مسئله آقای فیروزآبادی است تا این مسئله را بررسی و اعلام نظر کنیم‌.

214214

نظر شما