شناسهٔ خبر: 26196420 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جنجال داوری ویدیویی ادامه دارد

گری نویل هم VAR را کوبید

پیروزی پر کش و قوس انگلیس در مقابل تونس به بحث و جدلهای بسیاری درباره‌ی داوری ویدیویی VAR دامن زده.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، انگلیسی‌ها معتقدند دو پنالتی صد در صد به نفع‌شان گرفته نشده و درحالیکه تونسی‌ها هری کین را در محوطه‌ی جریمه روی زمین می‌کشیده‌اند نه داور و نه داوران ویدیویی حق مسلم سه شیرنشان‌ها را به آنها نداده‌اند.

 
اسطوره‌ی منچستریونایتد گری نویل هم به میدان آمده و گفته VAR نتوانسته به هدفش برسد. نویل می‌گوید " یا به داوران ویدیویی وقت بیشتری بدهید و تاخیر بوجود آمده در بازی را بپذیرید یا کلا جمعش کنید. شبکه‌های تلویزیونی باید با داوران ویدیویی همکاری کنند "


نویل که در طول جام جهانی به عنوان کارشناس با شبکه‌ی آی‌تی‌وی همکاری می‌کند در عین حال معتقد است سرزنش اصلی متوجه داوران ویدیویی نیست.


او می‌گوید " ناکارآمدی VAR تقصیر داوران ویدیویی نیست. دو داور باید تصاویر را از 26 زاویه ببینند و ظرف 20 ثانیه تصمیم‌‌گیری کنند. برای مقایسه بد نیست بدانید در شبکه‌های بزرگ تلویزیونی 14 متخصص باتجربه این کار را می‌کنند تا بازپخش‌های حرکت آهسته ظرف 20 ثانیه پخش شود. اینکه داوران ویدیویی بتوانند وظیفه‌ای تا این حد سنگین را انجام دهند غیرممکن است "


در اولین بازی انگلیس در جام جهانی روسیه، کاپیتان هری کین در دقیقه‌ی یازدهم موفق شد تیمش را از حریف پیش بیندازد.


اما پنالتی پر حرف و حدیث فرجانی ساسی بازی را به تساوی کشاند تا هری کین بار دیگر در وقتهای تلف‌شده توپ را با ضربه‌ی سر وارد دروازه‌ی تونس کرده و پیروزی‌ای که شاگردان گرت ساوت‌گیت سزاوارش بودند را به آنها تقدیم کند.  


نویل که در رقابتهای یورو2016 مربی انگلیس بوده معتقد است بعد از بازی اول انگلیسی‌ها باید به این تیم امیدوار بود. نویل می‌گوید " تیم فوق‌العاده‌ی انگلیس با این بازی نشان داد که در بازی دوم باید انتظارهای بیشتری از جوانان گرت‌ ساوت‌گیت داشت. جوردن پیکفورد در اولین تجربه اش در جام جهانی عالی بود و کین با دو گلی که به ثمر رساند نوید تورنمنتی خوب را داد. شروع خوبی داشتیم "

نظر شما