شناسهٔ خبر: 26196368 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

برگزاری نشست‌های تخصصی، زمینه‌ساز تزریق تفکر نخبگانی است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی خراسان‌جنوبی با نمایندۀ ولی‌فقیه، به همت بنیاد نخبگان استان و با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران دستگاه‌های استانی و جمعی از مستعدان‌برتر و مخترعان بومی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سید علیرضا عبادی؛ نمایندۀ ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت آگاهی از نظرات و پیشنهادات نخبگانی و نقش آنها در توسعه و پیشرفت منطقه‌ای، بر لزوم برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی هدفمند و نظام‌مند تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت تجمیع داشته‌ها و دانسته‌ها نخبگانی، افزود: این قبیل جلسات باید به صورت کاملاً تخصصی برگزار شود تا به خروجی مطلوب برسد؛ البته حضور مسؤولان مربوط و اجرایی در این جلسات نیز نقش بسیار مهمی در زمینه‌سازی برای عملیاتی‌شدن ایده‌های نخبگانی دارد تا به این ترتیب جلسات خروجی کاملاً عملیاتی داشته باشد.

نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد: بکارگیری اندیشه نخبگانی ملزوماتی دارد که باید یک‌به‌یک رعایت شوند؛ برگزاری جلسات تخصصی با حضور نخبگان و مستعدان‌برتر به منظور تجمیع داشته‌ها، حضور فعال رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در این جلسات، هم‌افزایی دستگاه‌های درون‌استانی برای عملیاتی‌کردن خروجی این جلسات، از جمله موارد مهمی است که باید در حوزه‌های نخبگانی رعایت شود.

در ادامۀ این نشست، سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به لزوم بکارگیری توان نخبگانی، گفت: حضور فعال نخبگان در جامعه علاوه بر کمک به توسعۀ کشور، نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت آنان دارد.

وی افزود: خوشبختانه کشور در ایده‌پردازی و نوآوری کمبودی ندارد اما باید برای عملیاتی‌شدن آنها، زمینه و امکانات لازم را فراهم کرد. برای رسیدن به اهداف مدنظر باید زمینه برای بازگشت اجتماع نخبگانی از کلانشهرها به استان فراهم شود. علاوه بر آن، برندسازی نیز می‌تواند برای فعالیت نخبگانی در عرصه‌های تولید و صنعتی، نوعی مشوق باشد.

لازم به ذکر است، در بخش ابتدایی این نشست، تعدادی از دانشگاهیان و مستعدان‌برتر به برخی مسائل و چالش‌های نخبگانی موجود در خراسان‌جنوبی اشاره کردند.

نظر شما