شناسهٔ خبر: 26195139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بخش الکترونیک هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

با راه اندازی سامانه مستقل دبیرخانه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بخش الکترونیک این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

آغاز بخش الکترونیک هشتمین جشنواره کتابخوانی رضویبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: سایت دبیرخانه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور تسهیل شرایط شرکت در این مسابقه، طراحی و راه اندازی شده است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت به نشانی (razavi.iranpl.ir) ضمن بازدید اخبار و اطلاعیه‌های مربوط، فایل‌های pdf جشنواره را دریافت کرده و در بخش الکترونیک این رویداد ملی ثبت نام کنند.

منوچهری افزود: در این دوره هفت کتاب در رده‌های سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» به رقابت گذاشته شده است. علاقه مندان می‌توانند در دو سطح فردی و خانوادگی در این جشنواره شرکت کنند. آخرین مهلت شرکت در جشنواره  ۳۱ تیرماه خواهد بود.
وی گفت: این رقابت به دو شیوه مکتوب و آنلاین برگزار می‌شود؛ در بخش مکتوب متقاضیان می‌توانند پاسخ برگ‌های این مسابقه را از کتابخانه‌های عمومی استان فارس دریافت کرده و پس از تکمیل آن به همان کتابخانه تحویل دهند. در بخش الکترونیک نیز علاقه‌مندان با حضور در سامانه جشنواره به آدرس (razavi.iranpl.ir) و وارد کردن اطلاعات خود، به سؤالات پاسخ خواهند گفت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: مسابقه بخش کودک نیز به دو شیوه «پویش کتابخوان مجازی؛ معرفی کتاب در قالب فایل ویدئویی» و «کشیدن نقاشی» خواهد بود که کودکان می‌توانند فایل‌های خود را نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل داده یا در سامانه جشنواره بارگزاری کنند.
منوچهری اضافه کرد: کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال)، کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا (ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شیخی در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) و کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی و «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی با موضوع حضرت معصومه (س) منابع شرکت در این جشنواره خواهد بود.
وی گفت: علاقه مندان می‌توانند برای اطلاع بیشتر در باره این جشنواره به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به نشانی «www.farspl.ir» مراجعه کنند.

نظر شما