شناسهٔ خبر: 26195007 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام:

فرصت ٦ ماهه به سرمایه گذاران برای ثبت نام در سامانه سجام/ مشمولین سهام عدالت نیازی به ثبت نام ندارند

خبرگزاری میزان- مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام گفت: بیش از ٧٥ هزار شخص حقوقی که در بازار سرمایه مشغول هستند موظف هستند ظرف ٦ ماه اطلاعات خود را سامانه سجام ثبت کنند در غیر این صورت امکان معامله نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

فرصت ٦ ماهه به سرمایه گذاران برای ثبت نام در سامانه سجام/ مشمولین سهام عدالت نیازی به ثبت نام ندارندبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، حسین فهیمی در نشست خبری صبح امروز در خصوص عملکرد این شرکت اظهار کرد: این شرکت تنها شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه در کشور است و قبل از انجام هر معامله‌ای فعالیت این شرکت اغاز می‌شود و هر سرمایه گذار و دارایی افراد باید در این شرکت ثبت و سپس امکان معاملات صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: فعالیت پیش از معامله قبل از انجام و فعالیت‌های پس از معامله نیز پس از انجام معاملات از قبیل تسویه و بررسی حساب‌های سرمایه گذاران صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام تصریح کرد: در این شرکت ریسک‌های معاملات از قبیل ریسک‌های نقدشوندگی، حفظ و نگهداری و... جهت مدیریت ریسک برای سرمایه گذاران صورت می‌گیرد.

فهیمی عنوان کرد: نوع خدمات، پوشش دهی ریسک، فعالیت سرمایه گذاران در این شرکت انجام می‌شود.

وی در توضیح سامانه سجام گفت: این سامانه بزرگترین سامانه شناسایی سرمایه گذاران است و بزرگترین سامانه جامع اطلاعاتی سرمایه گذاران است که قبل از این هم سامانه‌های متفاوتی اطلاعات سرمایه گذاران را جمع اوری می‌کرمد ولی در سامانه سجام هر شخص حقیقی و حقوقی فقط یک بار برای همیشه احراز هویت می‌شد و به تمامی بازار‌ها و نهاد‌های مالی دسترسی خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام اظهار کرد: سامانه سجام از طریق دسترسی به بازار سرمایه، بانک مرکزی و سیستم‌های اطلاعاتی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آپدیت و به روز و در سیستم از قبیل ادرس فرد، فوت شدن فردو... در سامانه ثبت خواهد شد.

فهیمی تاکیر کرد: بیش از ٧٥ هزار شخص حقوقی که در بازار سرمایه مشغول هستند موظف هستند ظرف ٦ ماه اطلاعات خود را سامانه سجام ثبت کنند در غیر این صورت امکان معامله نخواهند داشت و در همان زمان ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی کد معاملاتی دریافت می‌کنند و نیازی به مراجعه به کارگزاری نیست.

وی توضیح داد: سهام داران عدالت تکلیفی برای ثبت نام در این سامانه ندارند ولی کشاورزان برای معامله کالا‌های خود باید از این سامانه کد معاملاتی دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام گفت:سامانه از طریق سایت شرکت سرمایه گذاری تسویه وجوه در دسترس است و سرمایه گذاران باید اطلاعات شخصی خود از قبیل: اطلاعات هویتی، حساب بانکی، ادرس را به صردت صحیح در این سامانه ثبت کنند و ظرف مدت کوتاهی پس از تایید پیام کد پیگیری برای سرمایه گذاران ارسال می‌شود.

فهیمی تاکیدکرد: افرد برای ثبت نام باید از کارت ملی هوشمند استفادع کنند و افراد تنها یک بار با مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانند کد معاملاتی انلاین دریافت کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های آینده سال جاری راه اندازی سیستم یکپارچه دریافت سود برای دریافت هر نوع سود از ناشران مختلف عملیاتی خواهد شد و از نیم دوم سال جاری عملیاتی می‌شود.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام خاطر نشان كرد: بعد از ثبت نام سهامداران در سامانه سجام افراد مي توانند تمامی خدمات آنلاين خود را از اين درگاه انجام دهند و فرد تنها با يک بار شناسايی يک فرد حقيقي و حقوقي احراز هويت خواهد بود و نيازی به ثبت اطلاعات در ساير سامانه ها را نخواهند داشت.

فهيمی با اشاره به رشد ٣٠٠ درصد رشد سپرده گذاران در سه ماهه نخست سال جاری گفت: در سه ماهه نخست سال جاتي تعداد سپرده گذران به ٣١٦ هزار و ١٨٥ نفر رسيده كه پيش بيني مي شود كه اين روند صعودی در ادامه سال تداوم داشته باشد و با توجه به وعده دولت مبنی بر پرداخت بدهی خود به شركت های از طريق اوراق گواهی اين روند رشد خواهد يافت.

انتهاي پيام/

نظر شما