شناسهٔ خبر: 26194676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نمایندگان مخالف اصلاح سهیمه ایثارگران در کنکور؛

اعمال سهمیه کنکور؛ جبران فرصتی است که از ایثارگران گرفته شده/ انتخاب زمان اصلاح سهمیه کنکور بدسلیقگی بود

نمایندگان در مخالفت با اصلاح سهیمه ایثارگران در کنکور با بیان اینکه اگرچه باید اولویت به ایثارگران داده شود تاکید کردند: اما قرار نیست کسی که استعداد ندارد، پزشک و داروساز شود؛ همه جامعه ایثارگران باید از این سهمیه استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با اصلاح طرح سهمیه ایثارگران در کنکور گفت: هدف طراحان این طرح حذف عبارت بالای 25 درصد بود تا از این طریق همه ایثارگران با یکدیگر رقابت علمی داشته باشند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه در خصوص سهمیه ایثارگران مطالبی مطرح شده بود و اصلاح کمیسیون آموزش تغییر چندانی در آن ایجاد نکرد و فقط حد نصاب برخورداری را از 70 به 80 تبدیل کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه باید اولویت به ایثارگران داده شود اما قرار نیست کسی که استعداد ندارد، پزشک، داروساز و غیره شود؛ همه جامعه ایثارگران باید از این سهمیه استفاده کنند.

براساس این گزارش غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در مخالفت با اصلاح سهمیه ایثارگران گفت: زمان مطرح کردن این موضوع بدسلیقگی بود چرا که هفته آینده کنکور سراسری برگزار می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سهمیه رزمندگان مطابق تائید حضرت امام (ره) 40 درصد بود که به مرور به 25 درصد کاهش یافت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: این طرح محدود کننده سهمیه ایثارگران در دانشگاه است؛ در صورتیکه اگر فرزند شهید با سهمیه فرزند جانباز 5 درصد یکی شود عدالت برقرار نمی شود، ایثارگری که بیشتر صدمه دیده باید خدمت بیشتری دریافت کند.

وی تصریح کرد: برای اعمال سهمیه ایثارگران ظرفیت مازاد در دانشگاه‌ها در نظر گرفته می شود؛ سهمیه یعنی جبران فرصتی که از ایثارگران گرفته شده است.

در ادامه احمد بیگدلی در مخالفت با این موضوع گفت: نمی توان جانباز 70 درصد را با جانباز 5 درصد یکی دانست؛ فرزندان این افراد نیز شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند؛ زمان طرح این اصلاح درست نبود چرا که در هفته آینده کنکور برگزار می شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزود: امام فرمودند خدمت رسانی به فرزندان شهدا و ایثارگران خدمت اضافی نیست./

پایان پیام

 

نظر شما