شناسهٔ خبر: 26194630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نمایندگان موافق طرح اصلاح سهمیه جانبازان در کنکور:

ایجاد خط کشی میان جانبازان در کنکور بی عدالتی است

نمایندگان موافق طرح یک فوریتی اصلاح بند (الف) ماده ( 90) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه تاکید کردند، تفاوتی میان جانبازان و ایثارگران برای استفاده از سهمیه در کنکور وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اصغر سلیمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 29 خرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح یک فوریتی اصلاح بند (الف) ماده ( 90) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه  درخصوص سهمیه جانبازان در کنکور گفت: سهمیه رزمندگان در گذشته یعنی در سال 68 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد، اما در آن قانون، جانبازان و آزادگان همه از یک سهمیه برخوردار بودند، بنابراین 75 درصد برای رشته های غیرپزشکی و 80 درصد نمره آخر فرد برای رشته های پزشکی در نظر گرفته می شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: نمی توان برای جانبازان در اعمال سهمیه در کنکور تفاوت قائل شد، این یک نوع بی عدالتی بوده و تفاوتی میان جانبازان و ایثارگران وجود ندارد، بنابراین لازم است نمایندگان با اصلاح این مسئله عدالت را درخصوص اعمال سهمیه برای ایثارگران در کنکور اعمال کنند.

همچنین حسن نوروزی نیز در موافقت با این طرح گفت: بررسی این مسئله در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت و تصمیم گیری هایی با حضور اکثریت نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه انجام شد، اما مشکلی در طرح موضوع در صحن علنی مجلس به وجود آمد که سبب شد طرح اصلاحیه فعلی توسط برخی از نمایندگان تدوین شود. به طور قطع هیچ تفاوتی در دانشگاه ها در اعمال سهمیه ایثارگران و جانبازان نباید وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، مقرر شد 25 درصد برای همه فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران سهمیه در نظر گرفته شود، بنابراین آنچه که در زمان بررسی برنامه ششم مورد توجه قرار گرفت، در حال حاضر باید اصلاح شود.

گفتنی است مصطفی کواکبیان نیز به عنوان موافق گفت: اینکه باید بین افرادی که در جبهه ها جهاد کرده و افرادی که در میدان جنگ نبودند، تفاوتی وجود داشته باشد، شکی نیست، اما نباید در مورد رزمندگان خط کشی در اعمال سهمیه در کنکور قائل شد. زمانی فردی 25 درصد جانباز بوده و از همه امکانات برخوردار می شود، اما در شرایطی فردی 24 درصد جانباز بوده و بخاطر یک درصد نمی تواند از این سهمیه استفاده کند، لذا این یک بی عدالتی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید سهمیه ها توسعه پیدا کرده و شامل همه آحاد جانبازان شود، این در حالی است که در برنامه ششم این مسئله به شکل دیگری خوانده شد./

پایان پیام

نظر شما