شناسهٔ خبر: 26194566 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزاده مطرح کرد:

کاهش حوادث اردوهای دانش‌آموزی به دلیل کاهش تعداد این سفرها/ تاخیر در تصویب آیین‌نامه اردوها جای سوال دارد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی، گفت: تاخیر در ابلاغ این آیین‌نامه به معنای ایجاد فضا برای وقوع حوادث دیگر است.

صاحب‌خبر -

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عدم تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی و طولانی شدن زمان این کار، گفت: تاخیر در ابلاغ این آیین‌نامه به معنای ایجاد فضا برای وقوع حوادث دیگر است چراکه در صورت تصویب، تکلیف و وظایف‌ هر یک از دستگاه‌ها مشخص خواهد شد و در ادامه امنیت دانش‌آموزان در سفر افزایش می‌یابد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه براینکه باید در تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی تعجیل شود اما تمامی حوادث اردوهای دانش‌آموزی به این مهم مرتبط نمی‌شود بلکه باید در کاهش مشکلات دیگری همچون غیراستاندارد بودن جاده‌ها، وسایل نقلیه و ...تلاش کرد.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی وظیفه هر یک از دستگاه‌ها در قبال این نوع سفرها مشخص خواهد شد، افزود: اردو بخشی از فعالیت‌های تربیتی مدارس و بخشی از سند تحول است؛ ضمن آنکه مدارس در قبال اوقات فراغت دانش‌آموزان مسئول هستند بنابراین نمی‌توان در راستای کاهش یا حذف آن‌ها حرکت کرد لذا باید هرچه سریع‌تر قوانین مرتبط با اردوها تعیین تکلیف شوند.

میرزاده همچنین با اعتقاد به اینکه سفر و اردوهای گروهی، تاثیر بسزایی در رشد فکری و شخصیت دانش‌آموزان دارند، اضافه کرد: این موضوع در کمیسیون آموزش پیگیری می‌شود و از مسئولان دلایل تاخیر در تصویب آیین‌نامه اردوها را جویا خواهیم شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اگر مسئولان مدعی کاهش حوادث اردوها هستند باید نسبت آن را مشخص کنند تا بتوان به آن استناد کرد؛ همچنین تفکیک اردوهای داخل شهری و بین شهری برای ارائه چنین آماری حائزاهمیت است، ضمن آنکه باید دقت کرد فراوانی اردوهای دانش‌آموزی افزایش یا کاهش داشته است چراکه به نظر می‌رسد دلیل کاهش حوادث اردوی کاهش این سفرها باشد./

پایان پیام  

نظر شما