شناسهٔ خبر: 26194542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

معاون فرهنگی و امور جوانان:

اوقات فراغت هدفمند هویت جوانان و نوجوانان را می سازد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: اوقات فراغت هدفمند می تواند هویت نوجوانان و جوانان را در آینده شکل دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، گلاویژ فتاحی در جلسه کمیته تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع اوقات فراغت اظهار کرد: هویت جوانان و نوجوانان در همین دوران شکل می گیرد که باید با تلاش این شکل گیری تدریجی شخصیت به سمت درستی هدایت شود.
وی ادامه داد: ما باید با خروجی های مثبت در کمیته های اوقات فراغت طوری موضوع را ساماندهی کنیم که آینده کاری و تحصیلی افراد در آن پی ریزی شود.
فتاحی با اشاره به اهمیت شناخت جامعه هدف برای ساماندهی اوقات فراغت بیان کرد: باید جامعه هدف و همچنین حیطه وظایف تحت امر خود را بشناسیم تا بتوانیم روی این موضوع سرمایه گذاری کنیم و به نتیجه دلخواه برسیم.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان لزوم پیشروی هدفمند سازمان های متولی اوقات فراغت تصریح کرد: متولی ساماندهی اوقات فراغت در کشورهای خارجی شهرداری یا ارگان خاصی است اما در کشور ما متولی خاصی برای اوقات فراغت وجود ندارد که این مهم ضرورت همکاری ارگان های ذی ربط را نشان می دهد.
وی با تاکید بر همکاری ارگان های مربوطه در زمینه ساماندهی اوقات فراغت افزود: ارگان ها اکنون با هر طرحی در زمینه اوقات فراغت موافقت خود را اعلام کرده اند اما در زمان اجرای کار به مشکلاتی برخورد می کنیم.
فتاحی ادامه داد: مصوبات این کمیته به صورت جمع بندی شده در جلسه ایی که به ریاست استاندار کردستان برگزار می شود با حضور مدیران عضو ستاد ساماندهی ارائه خواهد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد، بیشترین جامعه آماری در بخش اوقات فراغت توسط دانشگاه ها و اداره کل آموزش و پرورش صورت می گیرد و در همین راستا نیز باید از دیگر امکانات ارگان ها و ادارات استان برای انجام اردوهای تفریحی، سیاحتی و علمی استفاده شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در پایان با اشاره به ارگان های برتر در زمینه غنی سازی اوقات فراغت گفت، سال گذشته در جشنواره اوقات فراغت از سه ارگان هلال احمر، کمیته امداد و آموزش و پرورش به عنوان ارگان های برتر در زمینه غنی سازی اوقات فراغت تقدیر شد.

نظر شما