شناسهٔ خبر: 26194489 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دانش‌آموزان افغان از ایرانی‌ها جداسازی می‌شوند؟

ايسنا : وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید آموزش و پرورش ثبت نام اتباع در مدارس است و هیچ چیز نباید مانع شود از این کار خیر، انسان دوستانه و تکلیف ملی دینی سرباز بزنیم گفت: به هیچ عنوان نباید به سمت جداسازی دانش آموزان اتباع افغانستانی از دانش آموزان ایرانی برویم.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد بطحائی در همایش مسؤولین امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه موفقیت‌های خوبی در زمینه تحصیل اتباع بدست آورده‌ایم گفت: با توجه به موکدات رهبری بویژه برای تحصیل دانش آموزان افغانستانی مکلف بودیم دانش آموزان اتباع را پوشش دهیم و خوشبختانه روسفید شدیم.

 

وی افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۰ درصد رشد دانش‌آموزان افغانستانی را نسبت به سال گذشته داشتیم آن هم در شرایطی که آموزش و پرورش با مشکلات متعددی روبروست اما همکاران ما جوانمردانه پای کار ایستادند و دانش آموزان افغانستانی تفاوتی با ایرانی‌ها نداشتند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکاران ما گاهی اوقات ریسک مشکلات و موانع اداری را پذیرفتند ودانش آموزان بدون هویت را ثبت نام کردند گفت: تاکید آموزش و پرورش ثبت نام این افراد است و هیچ چیز نباید مانع شود از این کار خیر، انسان دوستانه و تکلیف ملی دینی سرباز بزنیم.

 

وی تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید در سال ۹۷ از مهر جا بماند. بحث تفاوت قومیت، مذهب و رنگ پوست مطرح نیست و مشکلاتی چون تراکم کلاسی و کمبود فضا و اعتبارات نباید مانع شود و هر دانش آموزی به سن تحصیل رسیده باید وارد مدارس شوند.

 

وی با بیان اینکه کمک مجامع بین المللی می‌تواند بسیاری مشکلات ما را در این زمینه کاهش دهد گفت: سیاست گذاران ارشد کشور تاکید دارند نباید تفاوتی بین دانش آموزان اتباع قائل شد که این بزرگترین پیام بشردوستانه است و باید از طریق ان جی اوها و مجامع بین المللی به جهان صادر شود. باید گزارش‌های مستمر در سطح بین المللی منتشر و درخواست کنیم کمک کنند امر آموزش اتباع با سرعت و کیفیت بهتری پیش برود.

 

نظر شما