شناسهٔ خبر: 26194481 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ابطحی مطرح کرد:

طرح‌ تربیت معلم چند مهارتی صرفا مسکنی برای جبران کمبود نیروی معلم/ مسئولان دستپاچه شده‌اند

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طرح‌هایی همچون تربیت معلم چند مهارتی صرفا مسکن‌هایی برای جبران کمبود نیروی معلم هستند، گفت: مسئولان به دلیل مواجهه با کمبود نیروی شدید دستپاچه شده و طرح‌های آنی ارائه می دهند.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیگیری طرح تربیت معلم چند مهارتی از سوی مسئولان آموزش و پرورش، گفت: این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده که به نظر می‌رسد، قرار است بر اساس آن معلم میان‌رشته‌ای تربیت ‌شود تا بتواند دروس مشابه همچون ریاضی و فیزیک یا دینی و قرآن را آموزش دهند، اما همه می‌دانند این طرح‌ها صرفا مسکن‌هایی برای جبران کمبود نیروی معلم هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان و مدیران آموزش و پرورش به دلیل عدم داشتن آمار، پیش‌بینی و استراتژی درست اکنون دچار دستپاچگی شده‌اند و برای جبران کمبود نیرو طرح‌‎هایی همچون "تربیت معلم چند مهارتی" را مطرح می‌کنند.

وی افزود: برخی از معلمان تمامی ساعت‌هایشان پر نمی‌شود و مجبور هستند در کلاس‌هایی که هیچ مهارتی در آن ندارند ظاهر شوند لذا طبق طرح مذکور بهتر است معلم ادبیات یک درس مشابه را بر عهده گیرد.

ابطحی با اعتقاد به اینکه این طرح‌ها افاقه نمی‌کنند، اضافه کرد: مثلا شاید معلم تعلیمات دینی بتواند قرآن نیز آموزش دهد اما شیوه آموزش قرآن نیاز انس دانش‌آموزان با این کتاب شیوه‌های خاص خود را می‌طلبد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح‌های فوق راه‌حل مناسبی برای جبران کمبود نیرو نیستند، اظهارکرد: حذف دانشسراهای مقدماتی، دانشگاه‌های تربیت معلم و بستن دست و پای دانشگاه فرهنگیان یکی از اصلی‌ترین اشتباه مسئولان در ادوار مختلف در راستای کاهش معلم متخصص به شمار می‌آید به همین دلیل نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش در راستای تامین منابع انسانی باشد./

پایان پیام

نظر شما