شناسهٔ خبر: 26194394 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

افزایش 100 درصدی تولید کمباین در اراک هدفگذاری شد

به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز سه شنبه در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت کمباین سازی ایران(اراک)، افزود: روزانه یک دستگاه کمباین در این شرکت تولید می

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز سه شنبه در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت کمباین سازی ایران(اراک)، افزود: روزانه یک دستگاه کمباین در این شرکت تولید می شود که با پیگیری انجام شده و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در 9 ماه باقی مانده امسال محصولات تولیدی این شرکت به 2 دستگاه کمباین در روز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: با این راهبرد بهبود تولید، سالانه 700 تا 800 دستگاه کمباین در شرکت کمباین سازی ایران(اراک) تولید می شود که این مهم نقش مهمی در افزایش درآمد زایی و رفع مشکلات این شرکت دارد.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و استان از جمله شرکت کمباین سازی ایران ثمر بخش است و از نتایج آن فروش 80 دستگاه کمباین بوده که ظرف مدت 2 ماه گذشته برای این شرکت رخ داده است.
آقازاده یاد آور شد: هشت هزار دستگاه کمباین فرسوده در سطح کشور وجود دارد که جایگزینی این دستگاه ها با حمایت های دولت موجب افزایش تولید و رونق اقتصادی برای شرکت کمباین سازی ایران(اراک) می شود.
وی ادامه داد: فرسودگی این کمباین ها هدر رفت سالانه بیش از 800 هزار تن محصول گندم را در کشور همراه دارد که با نوسازی این کمباین ها می توان از دورریز محصول جلوگیری کرد.
مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران (اراک) نیز در این آیین گفت: سال گذشته روزانه حدود سه دستگاه کمباین در این شرکت تولید می شد که امسال به دلیل تغیییر اقلیم و کاهش بارندگی ها این تولیدات به یک دستگاه در روز کاهش یافته است.
علی اصغر حمیدی فر افزود: با پیگیری انجام شده توسط استانداری مرکزی و حمایت های دولت تدبیر و امید در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی، شمار سفارش های این شرکت در خردادماه امسال افزایش یافته و با توجه به این حمایت ها امید است در 9 ماه آینده تولیدات این شرکت به 2 دستگاه در روز افزایش یابد.
وی، صادرات محصولات تولیدی شرکت کمباین سازی ایران (اراک) را از جمله برنامه های اولویت دار این شرکت دانست و ادامه داد: امسال سه دستگاه کمباین و 6 دستگاه بیلر به کشور قزاقستان و 6 دستگاه بیلر به کشور عراق صادر شده و قرارداد صاردات کمباین به شرکت ازبکستان نیز منعقد شده است.
مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران (اراک) گفت: حقوق کارگران این شرکت به روز است و هیچ مطالبات کارگری در این شرکت وجود ندارد.
شرکت کمباین سازی ایران در سال 1348 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌های 1349 و 1361 به ترتیب با عناوین 'ایران جان دیر' و 'کمباین‌سازی ایران' تغییر نام داشته است.
در سال 1384 بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی 53 درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال 1392 نیز آستان قدس رضوی با پرداخت 400 میلیارد ریال سهام خود را به 75درصد افزایش داد.
1955/6013/
انتهای پیام

نظر شما