شناسهٔ خبر: 26194376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

نظام صنفی کشاورزی به ارتقاء دانش روز کشاورزان کمک کند

مشهد-معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: نظام های صنفی کشاورزی باید به ارتقاء دانش و آگاهی کشاورزان کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم نوروزیان صبح سه شنبه در نشست با اعضای نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: شرایط اقلیمی حاکم  بر کشور و محدود بودن منابع آبی، استفاده از دانش روز در کشاورزی را از ضروری کرده است که نظام صنفی کشاورزی در این زمینه می تواند به بالاتربردن سطح آگاهی و دانش روز کشاورزان کمک کند.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی فرصت بسیار ارزشمندی برای کشور است ودر بدترین سال های رونق اقتصادی کشور، بخش کشاورزی رشد داشته و به اقتصاد کشور و مردم کمک کرده است.

معاون استاندار افزود: مجامع صنفی و تخصصی فرصتی برای دستگاه های اجرایی هستند و می توانند حلقه رابط بین دستگاه های اجرایی و جامعه مخاطب باشند.

وی ادامه داد: ارتباط نظام مند با مردم از طریق مجامع صنفی امکان پذیر است و این مجامع می توانند علاوه بر انتقال خواسته های جامعه مخاطب به عنوان بازوی مشورتی واجرایی دستگاه ها ی دولتی و مدیران باشند.

معاون سیاسی  استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: حضور پرقدرت و موثر مجامع صنفی  و کمک های فکری و مشورتی این مجامع  می تواند به شناخت و آگاهی مردم منجر شود.

وی گفت: پیشگیری و حل مشکلات مردم از وظایف دستگاه های اجرایی دانست و  اگر دستگاه های اجرایی قبل از فراگیر شدن مشکلات با مجامع تخصصی و صنفی ارتباط نظام مند داشته باشند  می توانند تصمیمات سنجیده تری برای حل مشکلات بگیرند.

نوروزیان افزود: یکی از کارکردهای نظام های صنفی فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم علمی و تخصصی به مردم است و برخی تصمیمات و قوانین مستلزم فهم و تبیین دقیق می باشد و نظام های صنفی می توانند انتقال دهنده مفاهیم به جامعه مخاطب باشند.

وی تصریح کرد: انتقال مفاهیم تخصص و دانش روز به جامعه مخاطب و بالا بردن سطح آگاهی مردم از دیگر کاردکردهای مجامع صنفی و تخصصی است. 

نظر شما