شناسهٔ خبر: 26194013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ترجمه بنگالی دیوان امام در ایکنا رونمایی می‌شود

گروه بین‌الملل – ترجمه دیوان اشعار امام خمینی(ره) به زبان بنگالی فردا در خبرگزاری ایکنا رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ترجمه بنگالی دیوان امام(ره) در ایکنا رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا؛ مراسم رونمایی از سه کتاب شامل ترجمه بنگالی «دیوان اشعار امام خمینی(ره)»، «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مرتضی مطهری به زبان بنگالی و «فرهنگ فارسی ـ بنگالی» با همکاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فردا (30 خردادماه) ساعت 14 در سالن همایش‌های ایکنا برگزار خواهد شد.

در این مراسم رسول اسماعیل‌زاده دوزال، رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا جعفری، کارشناس گروه نشر این مرکز و علی معروفی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و تبلیغات و رئیس اداره ارتباط با رسانه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور خواهند داشت.

دیوان امام خمینی(ره) مجموعه اشعار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که به قلم وی در سال ۱۳۶۸ در ۴۳۸ صفحه انتشار یافت.

دیوان امام خمینی(ره) در ۶ فصل غزلیات، رباعیات، قصاید، مسمط، ترجیع‌بند و اشعار پراکنده تنظیم و توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر شده است. اشعار این دیوان که بیشتر آنها در سبک عراقی سروده شده‌اند، به زبان‌های دیگری نیز ترجمه و انتشار یافته‌ است.

کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» نیز نوشته‌ شهید «مرتضی مطهری» است. این کتاب از سه بخش با عنوان‌های «اسلام از نظر ملیت ایرانی»، «خدمات اسلام به ایران» و «خدمات ایران به اسلام» تشکیل شده است.

ترجمه بنگالی دیوان امام(ره) در ایکنا رونمایی می‌شود

ترجمه بنگالی دیوان امام(ره) در ایکنا رونمایی می‌شود

ترجمه بنگالی دیوان امام(ره) در ایکنا رونمایی می‌شود

انتهای پیام

نظر شما