شناسهٔ خبر: 26193209 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

درآمد ۱۳۲۹ میلیارد تومانی استان یزد در سال گذشته

گروه اقتصادی - رییس ستاد درآمد و تجهیز منابع استان یزد گفت: درآمد استان در سال گذشته بالغ بر ۱۳۲۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان مصوب ۳ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

درآمد 1329 ميليارد تومانی استان يزد در سال گذشته

به گزارش ایکنا از یزد، سیدمجتبی حسینی پور، رییس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد عصر روز گذشته در جلسه ستاد درآمد و تجهيز منابع استان به سهم 96 درصدي ماليات ها از درآمد استان اشاره كرد و خواستار درنظر گرفتن شرايط اقتصادي در اخذ ماليات ها شد.

رییس ستاد درآمد و تجهيز منابع استان  یزد همچنين بر فعاليت بيشتر كارگروه مبارزه با فرارمالياتي بمنظور تامين بخشي از درآمد استان از اين طريق تاكيد كرد.

وی با تاكيد بر پيگيري اجرايي شدن ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه موضوع اخذ يك درصد فروش معادن، گفت: براساس اين ماده از قانون مي توان تا يك درصد از فروش معادن را با تصويب شوراي معادن استان به فعاليت‌هاي بهداشتي، درماني و عمراني مورد نياز منطقه درگير اختصاص داد.

حسینی پور با اشاره به آمار عملكردي درآمد سال 96 استان به تفكيك درآمدهاي عمومي، مالياتي، مالكيت دولت، خدمات و فروش كالا، جرائم و خسارات و درآمدهاي متفرقه پرداخت گفت: درآمد استان در سال گذشته بالغ بر 1329 ميليارد تومان بوده كه نسبت به ميزان مصوب 3 درصد كاهش يافته است.

علی نمازي، دبیر ستاد درآمد و تجهيز منابع استان یزد نیز در این نشست ميزان درآمد ماليات هاي مستقيم استان مشتمل بر حقوق بخش عمومي، حقوق بخش خصوصي، مشاغل، مستغلات، ارث، نقل و انتقال سرقفلي، سهام و املاك، حق تمبر، سفته و اوراق بهادار را 746 ميليارد تومان اعلام كرد كه 2 درصد بيش از ميزان مصوب محقق شده است.

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان، ميزان ماليات‌هاي غيرمستقيم اعم از ماليات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از كشور، شماره گذاري و نقل و انتقال اتومبيل و... را 535 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اين ميزان در قياس با ميزان مصوب 4 درصد كاهش يافته است.

دبير ستاد درآمد و تجهيز منابع استان یزد، ميزان عوارض خروج از كشور و جرائم رانندگي داخل و خارج شهر را در اين مدت به ترتيب 1.7 و 18 ميليارد تومان اعلام كرد.

وي درآمد حاصل از خدمات و فروش كالا‌هاي دستگاه هاي اجرايي را هم 27 ميليارد تومان اعلام كرد كه نسبت به ميزان مصوب، 3 درصد كاهش داشته است.

نمازي تصریح کرد: درآمد وصولي استان در اين مدت، مشتمل بر 96 درصد درآمدهاي مالياتي و سهم جرائم، خسارات، خدمات و فروش كالا حدود 4 درصد بوده است.

انتهای پیام

نظر شما