شناسهٔ خبر: 26192702 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با ارائه مرغوب ترين كالاهای ايرانی ؛

بيش از ٩٠ درصد سبد مصرفی مشتريان افق كوروش كالای ايرانی شد

افق‌کوروش با ارائه مرغوبترین کالاهای ایرانی، در فروشگاه‌های خود به این موفقیت دست یافته است که بیش از 90 درصد سبد مصرفی مشتریانش به کالای ایرانی تعلق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، نعیم ابراهیمیان مدرس دانشگاه و یکی از مدیران ارشد افق کوروش با حضور در برنامه تلویزیونی " به خانه بر می گردیم" که همه روزه از شبکه پنج صدا و سیما به صورت زنده به روی آنتن می رود، خرید و مصرف هوشمندانه را دو پایه ی اصلی یک زندگی هوشمندانه توصیف نمود و در ادامه به تکمیل مبحث زندگی هوشمندانه به عنوان یک سبک‌ زندگی پرداخت.

*هوشمندانه خرج کنیم

وی در ابتدای این گفتگو عنوان کرد:  با توجه به حضور و نقش پررنگی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در زندگی انسان مدرن که راحتی بیشتر، صرف وقت و هزینه کمتر را دنبال می‌کند، دیگر می‌توان به جای آهسته خرج‌کردن از هوشمندانه خرج کردن سخن گفت. آمار و ارقام ما از فروش شعبات مختلف‌مان در مناطق و شهرهای مختلف نشان می‌دهد که بین توانایی هوشمندانه زندگی کردن و هوش مالی و هوشمندانه خرج کردن رابطه قابل‌توجهی وجود دارد.

 

* توان خرید دو ماه بیشتر در افق کوروش

این مدیران ارشد شرکت فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف افق کوروش، هوشمندانه خرج کردن را به عنوان مصداقی برای یک زندگی هوشمندانه توصیف کرد و افزود:  ما در یک خرید هوشمندانه از افق کوروش به عنوان پرتخفیف‌ترین عرضه‌کننده مایحتاج ضروری کشور علاوه بر اینکه دو ماه توان خرید بیشتری به دست می‌آوریم، از مزایای استانداردهای این فروشگاه نیز برخوردار می‌شویم و با توجه به سیستم‌ها و فرآیندهای کنترلی که این استانداردها را تضمین می‌کند به تنوعی از معتبرترین نشان‌ها در تازه‌ترین شکل ممکن دسترسی پیدا می‌کنیم تا چشم بسته و با خیال راحت از میان گزینه‌های موجود که بی تردید بهترین‌های صنعت خودشان نیز هستند، انتخاب و مصرف کنیم.

 

* بزرگترین ناوگان توزیعی در افق کوروش پیاده سازی شد/ آغاز به کار زنجیره سرد در افق کوروش

وی در ادامه افزود: در خصوص تازگی کالاها لازم است توضیح دهم که همکاران متخصص ما پس از پیاده سازی موفق بزرگترین ناوگان توزیعی کشور که روزانه بیش از هزاران تن کالا را از تامین‌کنندگان دریافت می‌کنند و پس از کنترل، آن را به سرعت به حدود هزار فروشگاه در بیش از سیصد شهر در همسایگی مردم عزیزمان می‌رساند، برای حفظ کیفیت و تازگی کالاهای لبنی و یخچالی، پیاده‌سازی ناوگان مجهز به سیستم سرمایش یا به اصطلاح زنجیره سرد را آغاز کردند که مشابهش به این شکل و در این عرض و طول وجود ندارد.

 

* جوایز متعدد و کوپن های تخفیفی بدون قرعه کشی در یک خرید هوشمندانه

این مدرس دانشگاه همچنین بیان داشت: در سبک‌زندگی هوشمندانه که خرید هوشمندانه یکی از مولفه‌های مهم آن است با کمی دقت با کیفیت‌ترین کالای ممکن در تازه‌ترین شکل و با منصفانه‌ترین قیمت تهیه می‌شود و علاوه بر این جوایز متعدد ،تخفیفات مازاد و کوپن‌های تخفیفی دیگری نیز بدون قرعه‌کشی تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: وجه دیگر هوشمندانه زندگی کردن، رعایت هوشمندانه الگوی مصرف است. امروزه 45 درصد از مرگ و میرها ناشی از سه بیماری سرطان، دیابت و بیماری‌های عروقی است. مطالعات مفصلی که با محوریت بررسی عاداتی مانند تغذیه، فعالیت بدنی، مصرف دخانیات، استرس، شیوه رانندگی و غیره انجام گرفته است از رابطه‌ای معنادار میان این عادات و وجود یا عدم وجود بیماری‌ها خبر می‌دهد.

ابراهیمیان گفت: ما در الگوی مصرف لاجرم دانسته یا نادانسته از متغیرهایی تاثیر می‌پذیریم که آنها را در قالب هست‌ها مواردی مانند: سطح درآمد، نگرش به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، استانداردهای مصرف، سن، جنسیت و رسانه‌ها دسته بندی می کنیم و افزون بر این ها باید مواردی را برای رعایت منافع خود و دیگران مدنظر قرار دهیم که آن را نیز در قالب بایدها قرار می دهیم که سه سرفصل مهم مصرف پایدار و منافع شخصی، رعایت حقوق نسل های بعدی و منافع دیگران و واردات و صادرات در آن تعریف شده است.

 

* دستیابی به الگوی مصرف هوشمندانه برای داشتن یک زندگی بهتر

وی در ادامه به توضیح سرفصل مصرف پایدار و منافع شخصی پرداخت و گفت: عاقلانه‌تر آن است که به جای افراط در مصرف مثلاً مواد غذایی و بتبع آن بیماری های ناشی از آن و لاجرم محرومیت خود در آینده، در رعایت اعتدال کوشید.

این مدیر ارشد شرکت فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف افق کوروش در خصوص رعایت حقوق نسل‌های بعدی و منافع دیگران نیز عنوان کرد: حتی اگر فرض کنیم هیچ محدودیت بودجه ای نداریم احتمالاً باز نمی توانیم با خود کنار بیاییم که در مصرف بعضی چیزهای آنقدر افراط کنیم که موجب محرومیت دیگری از آن شویم یا به منافعش آسیب برسانیم. برای مثال فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای نایلکس هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند اما این باعث نمی‌شود که بی‌اعتنا به اثرات مخرب این کالا بر طبیعت آن را مصرف کنیم. در اینجا لازم است هر دو طرف به این مهم بپردازند. برای انجام این مسئولیت اجتماعی همکاران ما نایلکس‌هایمان را از مواد زیست‌تخریب‌پذیر تهیه‌ می‌کنند که از انواع معمولی خود بسیار گرانتر است ولی در عوض 100 برابر زودتر به طبیعت باز می‌گردند و از آن سوی نیز به نیکی می‌توان همکاری مردم عزیزمان در صرفه‌جویی در این کالا را مشاهده نمود که نشان از تبعیت از این اصل دارد.

 

*با ارائه مرغوب ترین کالاهای ایرانی در افق کوروش ؛

بیش از 90 درصد سبد مصرفی مشتریان افق کوروش کالای ایرانی شد

وی در مورد واردات و صادرات همچنین افزود: انتظار می‌رود که در مصرف اقلام و انتخاب نشان‌ها، موضوع با اهمیت تولید ملی را به دلیل پیامدهای آن در منافع سایر هموطنانمان دور از نظر نگرفت. با افتخار عرض می‌کنم که افق‌کوروش بدون حذف گزینه‌های دیگر با ارائه مرغوبترین کالاهای ایرانی، در فروشگاه‌های خود به این موفقیت دست یافته است که بیش از 90 درصد سبد مصرفی مشتریانش به کالای ایرانی تعلق دارد.

ابراهیمیان در پایان بیان کرد: در نهایت این موضوع را باید مد نظر قرار دهیم که اطلاعات اپلیکیشن افق کوروش می تواند به ما کمک کند تا با مقایسه مصرف مشتریان خود با الگوی مصرف جهانی به الگوی مصرف بهینه دست پیدا کنیم.

 

*اپ افق کوروش، یک دستیار سریع و دقیق برای ثبت اتوماتیک اطلاعات خرید

برای رعایت الگوی مصرف بهینه، باید بدانیم چقدر از درآمدمان را صرف چه چیزهایی می‌کنیم! چیزی که تقریبش را اندکی از ما و دقیقش را به ندرت می‌دانیم. برای این کار اپ‌های رایگان و پولی متعددی وجود دارد اما اشکال اساسی این است که ورود اطلاعات خرید مایحتاج روزانه که جزییات زیادی دارد تقریبا نشدنی است. اپ باشگاه مشتریان افق‌کوروش در صورت تمایل شما می‌تواند نقش یک دستیار سریع و دقیق برای ثبت اتوماتیک اطلاعات خرید مایحتاجتان را انجام دهد.با داشتن این اطلاعات کافی است مثلا دسته‌بندی مخارج‌تان را با نمودارهایی مثل الگوی مصرف در ایران یا سایر الگوهای مصرف مقایسه و برای اصلاح و بهبود آن هدف گذاری و برنامه‌ریزی کنید.

نظر شما