شناسهٔ خبر: 26192507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی شورای شهر تهران:

300 گود رها شده در پایتخت وجود دارد

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از وجود 300 گود رها شده در سطح پایتخت خبر داد و گفت: البته تمامی این گودها ناایمن نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اعطا روز سه شنبه در نشست خبری افزود: آمار تمامی گودهای رها شده با توجه به حساسیت و پیگیری دادستانی و مدیریت شهری نسبت به این موضوع احصا شده است.
وی در خصوص دلایل وجود این تعداد گودهای رها شده تصریح کرد: برخی از این گودها به دلیل اختلافات حقوقی و برخی به دلیل مشکلات مالی رها شده اند.
اعطا در خصوص گود مجاور برج میلاد نیز گفت: این گود مجموعه ای از مشکلات گوناگون را دارد که البته بنا شد در سال 97 سرنوشت آن تعیین تکلیف شود.

* بدهی 5 هزارو 700 میلیارد تومانی دولت
اعطا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بدهی دولت به شهرداری در 2 بخش قابل بحث است، گفت: یک سری از بدهی ها مربوط به بودجه های سنواتی است که دولت مکلف به پرداخت بوده و در موارد دیگر دولت اجازه داشته به شهرداری تهران پرداخت کند.
وی ادامه داد: در مواردی که دولت اجازه کمک و پرداخت داشته و پرداختی صورت نگرفته است، بدهی محسوب نمی شود و قابل پیگیری هم نیست.
به گفته اعطا، بخش دیگری که در بودجه سالیانه دولت مکلف به پرداخت بوده قابل پیگیری است اما نسبت به پرداخت آن امیدوار نیستیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص میزان بدهی قطعی دولت به شهرداری تهران نیز گفت: دولت در مجموع سالیان گذشته مکلف به پرداخت مبلغ 5هزارو 700 میلیارد تومان بدهی قطعی و تکلیفی و 8 هزار میلیارد تومان بدهی مجاز بوده اما پرداخت نکرده است؛ به اضافه یک میلیون دلار از محل صندوق تسهیلات ملی که در این خصوص نیز اقدامی نکرده است.

* آخرین وضعیت پلاسکو و ایران مال
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد پروژه ایران مال نیز اظهارداشت: گفته می‌شود در دوره مدیریت قبلی شهری شهرداری هیچ نظارتی بر این پروژه انجام نشده است.
وی ادامه داد: گزارشی از این پروژه با حجم قابل توجهی از محاسبه تخلفات در کمیسیون ماده 100 از سوی مدیریت شهری فعلی ارسال شده و تصمیم گرفتیم به دلیل ابعاد گسترده پرونده بازدیدی داشته باشیم.
به گفته اعطا، قرار است در جلسه هفته آینده کمیسیون ماده 100 فرم خلاف جدید پروژه ایران مال که از سوی شهرداری ارسال شده، بررسی و سپس رای در این خصوص صادر شود.
وی در مورد آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو نیز گفت: در این خصوص باید روند قانونی طی شود و در این زمینه نامه‌ای خطاب به استاندار تهران نوشته و موارد توضیح داده شده است.
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد ادعای بنیاد مستضعفان مبنی بر اخذ پروانه از شهرداری منطقه 12 گفت: همین الان از شهرداری منطقه 12 استعلام شد و اعلام کردند تا این لحظه درخواستی از بنیاد مستضعفان برای صدور پروانه نداشته‌اند اما قرار است طرح‌ها و نقشه‌ها به عنوان درخواست برای صدور مجوز ارائه شود.
سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص مصوبه لغو شده برج باغ نیز گفت: شهرداری تهران پس از لغو این مصوبه موظف به ارائه پیشنهاد جدید برای جایگزینی ظرف مدت 2ماه شد اما آن چیزی که اعلام کردند تنها کمتر شدن طبقات در باغات بود.

* سرانجام افتتاح خط 7 مترو و شکایت مدیرمسئول سابق همشهری
اعطا در مورد سرانجام افتتاح خط 7 مترو نیز گفت: معاونت حمل و نقل آخر هفته آینده را زمان افتتاح فاز اول خط 7 اعلام کرده است.
وی به ماجرای شکایت مدیرمسئول سابق همشهری از الهام فخاری عضو شورا اشاره و تشریح کرد: موضوع مورد شکایت در رابطه با مسائل تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری بود و در این زمینه روز دوشنبه فخاری با همراهی سه عضو دیگر شورا در دادسرا برای ارائه توضیحات حاضر شدند.
به گفته اعطا، سه اتهام توهین، تهمت و افترا به دلیل اظهاراتی که فخاری در مورد تحقیق و تفحص داشتند مورد شکایت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه فخاری در خصوص اتهامات وارده توضیحاتی را ارائه کرد گفت: این جلسه صرفا بازپرسی بوده است.
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد سرانجام تحقیق و تفحص از موسسه همشهری و صندوق ذخیره کارکنان شهرداری، گفت: احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از موسسه همشهری از سوی رئیس شورا صادر شده اما در مورد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان در نشست خبری بعدی اطلاعات کامل تری ارائه خواهد شد.
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد مصاحبه میرلوحی دیگر عضو شورا در خصوص واگذاری 1300 فقره املاک غیرقانونی در دوره مدیریت شهری گذشته و نقش قائم مقام سابق شهردار قبلی تهران نیز گفت: مستندات در اختیار میرلوحی را ندیده ام و نمی‌دانم وی بر اساس چه مستنداتی این اعداد را مطرح کرده است.
اعطا با بیان اینکه موضوع قائم مقام شهردار اسبق و دستگیری آن تاکنون در هیچیک از جلسات رسمی و غیررسمی شورای پنجم مطرح نشده است، گفت: در این مورد سخنان اعضا در این حد بوده که آنها گلایه داشتند که چرا هیچ اطلاعی از مسیر قانونی پرونده ندارند.

*مطالبات پیمانکاران شهرداری
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد سرانجام پرداخت دیون پیمانکاران اظهارداشت: راهکار فوری برای پرداخت این حجم بدهی وجود ندارد با این وجود در بودجه امسال 42 درصد به ردیف پرداخت پیمانکاران اضافه شده است.
وی اضافه کرد: در مورد سرانجام کمیسیون ماده 100 در سال‌های اخیر بر خلاف روح ماده 100 قانون شهرداری‌ها، این ماده به منبع درآمدی بدل شده به گونه‌ای که حدود 9 تا 10 درصد درآمد کلانشهرها در 10 سال اخیر مشخصا از محل جرایم کمیسیون ماده 100 بوده است.
اعطا افزود: حتی در مواردی دیده شده شهرداری‌های مناطق مایل هستند قبل از آنکه موضوع در ماده 100 پیگیری شود، خودشان در مناطق به توافق برسند که البته این مساله غیرقانونی است.

* هزار میلیارد تومان هزینه ماهانه شهرداری تهران
اعطا در مورد هزینه‌های جاری شورای شهر و شهرداری نیز گفت: هزینه‌های شهری در سه دسته حقوق و دستمزد، نگهداشت شهر و هزینه توسعه شهر صرف می‌شود که ماهانه هزار میلیارد تومان هزینه شهرداری است.
وی در مورد آنچه استخدام‌های بدون ضابطه در شهرداری در دوره جدید خوانده شده گفت: نمی‌دانم اصل این خبر و تصویری که در فضای مجازی منتشر شد چقدر صحت دارد اما این اتفاق خوبی است که به واسطه رسانه‌ها جلو تخلفات را بگیریم.
سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هر تیم مدیریتی جدیدی باید بتواند در برخی سطوح، مدیران هماهنگ خود را وارد سیستم کند و بر این اساس نباید دیدگاه منفی در مورد ورود افراد جدید به سیستم داشت اما با تورم نیروی انسانی در شهرداری مواجه هستیم و مقرر شد کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در بحث استخدام‌های شهرداری تهران فعال‌تر باشد.
تهرام/9343/1735 / 1539

نظر شما