شناسهٔ خبر: 26192349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همکاری نزدیک نیروهای فرانسوی با کردهای سوریه در حملات اخیر علیه داعش

ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا تایید کرده است که نیروهای ویژه فرانسه با نیروهای سوریه دموکرتیک به سرپرستی آمریکا در شهر دشیشه در شمال سوریه همکاری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرماندهی عملیات "عزم راسخ" عکسی را در توییتر رسمی خود منتشر کرد که نشان می‌دهد سربازان فرانسوی هویتزرهایی را علیه اهداف داعش در سوریه شلیک می‌کنند.

عملیات "عزم راسخ" در زیر این عکس توضیح داده است: مرحله دوم آمادگی عملیات که در 3 ژوئن و علیه اهدافی در دشیشه سوریه و اطراف آن آغاز شد.

آنها همچنین اذعان کرد که نیروهای ویژه فرانسه در کنار نیروهای کرد مشغول عملیات هستند.

برت مک‌گورک، نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف جهانی علیه داعش در توییتر نوشت: برای نخستین بار در چهار سال اخیر، دشیشه که به مکانی برای جابه‌جایی تسلیحات، نیروها و بمب‌های انتحاری میان عراق و سوریه معروف بود، دیگر توسط تروریست‌های داعش کنترل نمی‌شود. این پیشرفتی چشم‌گیر از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک در 72 ساعت گذشته است. پیروزی‌های بیشتری در راه است...".

آمریکا در مبارزه با داعش از نیروهای کرد و عرب تحت نام نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی خبرگزاری آناتولی ترکیه و از منابع آگاه محلی جمع‌آوری شده، بیش از 70 تن از نیروهای ویژه فرانسه که در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش حضور دارند، در کارخانه سیمان لافارژ در نزدیکی تپه استراتژیک "مسته‌نور" و جنوب کوبانی مستقر شده‌اند.

علاوه بر این نیروهای ویژه، هنگ چتربازان ویژه و نیروهای کوماندو چترباز نیز در این منطقه مشغول عملیات هستند.

گفته می‌شود این کارخانه سیمان فرانسوی از دومین سال جنگ داخلی سوریه، به مدت 16 ماه به نیروهای داعش رشوه می‌داده تا بتواند به کار خود ادامه دهد اما بعدها این کارخانه که توسط داعش تصرف شده بود، به تصرف نیروهای سوریه دموکراتیک در آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما