شناسهٔ خبر: 26191973 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

برگزار ی جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

شصت و هفتمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور استاندار و با محوریت جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
برگزار ی جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مرکزی، شصت و هفتمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور استاندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سایر اعضای انجمن در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه که به‌صورت مشترک با کارگروه فرهنگی اجتماعی استان برگزار شد، علی آقازاده، استاندار مرکزی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را اقدام فرهنگی اثرگذاری ارزیابی کرد و گفت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اقدام شایسته‌ای در راستای ترویج معارف اهل‌بیت (ع) و فرهنگ کتاب‌خوانی است و انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها و اعضای شورای اداری استان با اداره کل کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان برگزارکننده این جشنواره همکاری کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: استان مرکزی میزبان هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی است و این جشنواره به‌منظور ترویج سبک زندگی رضوی برگزار می‌شود. سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان استان مرکزی در این جشنواره مشارکت داشتند که امیدواریم با اقداماتی که از سوی دستگاه‌های فرهنگی انجام می‌شود، شاهد رشد بیشتری در این زمینه باشیم.

وی افزود: به‌منظور برگزاری این جشنواره، دبیرخانه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از میان آثار منتشرشده در سه  سال اخیر، هفت عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا (ع) را به‌عنوان منابع این جشنواره در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگ‌سال معرفی کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید پاسخنامه‌های خود را تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی استان تحویل دهند. داوری آثار هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از ۱۵ مرداد امسال آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام دانشی خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای اجرای هر چه بهتر این جشنواره شد.

وی همچنین به وضعیت سرانه فضای کتابخانه‌ ایدر استان مرکزی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از مناطق استان ازجمله دهستان‌ها کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کنند اما شهرهای آوه از توابع شهرستان ساوه، رازقان از توابع شهرستان زرندیه و کارچان از توابع اراک فاقد کتابخانه عمومی هستند و درصورتی‌که در این سه شهر فضایی به کتابخانه اختصاص یابد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی ظرف مدت کوتاهی نسبت به تأمین منابع و تجهیزات و استقرار نیروی انسانی اقدام می‌کند.

نظر شما