شناسهٔ خبر: 26191769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزایی نیکو:

تهیه سند آمایش سرزمینی به دولت دوازدهم نمی رسد

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت: تهیه سند آمایش سرزمینی از مورادی است که نیاز به یک عزم جدی دارد تا به نتیجه برسد.

صاحب‌خبر -

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم تهیه سند آمایش سرزمینی، اظهار داشت: باید شورای‌های برنامه‌‍ریزی در استان‌های مختلف که به عنوان نماینده هیات دولت فعالیت می‌کنند، مشخص کنند که در زمینه تهیه سند آمایش منطقه‌ای خود چه اقداماتی را انجام داده‌‎اند و بعد از تجمیع همه این اطلاعات تهیه سند آمایش سرزمینی را می‌توان انجام داد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون در 11 استان تهیه سند آمایش سرزمین نهایی شده و در 20 استان تهیه سند آمایش در دست مطالعه است.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان به تهیه سند آمایش سرزمین امیدوار است، افزود: این بار نیز تهیه سند آمایش سرزمینی اجرایی نمی شود.

میرزایی نیکو ادامه داد: تهیه سند آمایش سرزمینی از مورادی است که نیاز به یک عزم جدی دارد تا به نتیجه برسد، یکی از موانع تهیه سند آمایش سرزمینی منافع استانی است که مانع از تامین منافع ملی می‌شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تهیه سند آمایش سرزمین باید مسائلی مانند آب و منابع طبیعی به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و تعارضات در این زمینه رفع شود، گفت: موضوعاتی مانند آب، منابع طبیعی، معادن و صنایع باید منطقه‌ای بررسی شوند و سپس با تجمیع آن‌ها، سند آمایش سرزمین تهیه شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عزم جدی تاکنون در دولت‌ها نبوده و به همین دلیل سند آمایش سرزمین تهیه نشده است./

پایان پیام

نظر شما