شناسهٔ خبر: 26191378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک نفر در پرونده اخیر ایرانشهر دستگیر شد

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد از دستگیری یک نفر در پرونده اخیر ایرانشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از دستگیری یک متهم در ارتباط با پرونده آدم ربایی و تجاوز به عنف در ایرانشهر خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات یکی از شاکیان مبنی بر اینکه متهمین سلاح به همراه داشتند؛ این متهم شب گذشته در زاهدان دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متهمی که شب گذشته در زاهدان دستگیر شد نقش مستقیمی در اقدامات مجرمانه نداشته است؛ با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، وی سال گذشته سلاح در اختیار متهم اصلی گذاشته است که سلاح مورد نظر نیز با توجه به اظهارات متهم در ایرانشهر کشف و ضبط شد.

گفتنی است: متهمان این پرونده ۴ نفر هستند که تاکنون همه آن‌ها شناسایی شده‌اند و متهمی که نقش اصلی را داشته دستگیر شده و دستورات قضایی جهت دستگیری ۳ متهم دیگر نیز صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وز جمعه ۲۶ خرداد مولوی طیب ملازهی امام جمعه اهل تسنن ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان خبر داد که در پی آن اخبار ضد و نقیض در این ارتباط در فضای مجازی منتشر شد که البته هیچکدام هم مورد تایید قرار نگرفته است.

در پی انتشار این خبر حدود ۵۰ نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به این اتفاق که مورد تایید هم قرار نگرفت در مقابل فرمانداری تجمع و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند.

فرماندار ایرانشهر نیز در میان تجمع کنندگان حضور پیدا کرد و به تجمع کنندگان قول داد که پیگیر این موضوع به صورت جدی است و با مجرمان برخورد خواهد شد که در نتیجه تجمع کنندگان با صحبت‌های فرماندار قانع و به تجمع خود پایان دادند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان پیشتر تجاوز به ۴۱ دختر و زن در شهرستان ایرانشهر را تکذیب کرد و گفت: تنها سه نفر شاکی خصوصی تاکنون برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده اند و فقط ۲ متهم دستگیر شدند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/پ

 

آدم ربایی و تجاوز به عنف در ایرانشهر

نظر شما