شناسهٔ خبر: 26191132 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

نکات مهم و ترفندهایی برای سفر با قطار

سفر با قطار، اگر خوب و با کیفیت باشد می تواند حتی حساس ترین مسافران را راضی کند.

صاحب‌خبر -
 هیچگاه به قطار تنها به چشم ماشینی که شما را از نقطه ای به نقطه ای دیگر می برد نگاه نکنید، این وسایل شگفت انگیز با قدمتی که دارند شاهد اتفاقات فراوانی بوده اند.

چه جنگ هایی که در آنها با استفاده از قطار به سربازان و جنگجویان اسلحه یا مواد غذایی رسانده شده، یا بدنه ی از کار افتاده ی آنها سرپناه سربازان و قربانیان جنگ بوده است. پس ای نبار اگر پا به درون قطاری گذاشتید اندکی به سرگذشت این ماشین های ریلی بیاندیشید از سفر با آنها نهایت لذت راببرید.

حرکت نرم قطار بر روی ریل که از دل طبیعت می گذرد، با دودی که از آن خارج شده و در رقص کنان در هوا محو می شود هم برای بیننده تصاویری خوشایند می سازند.

اما باید بدانیم که هر قدر وسیله ای موجبات راحتی ما را فراهم کند، باز هم نکات و ترفندهایی وجود دارند که می توانیم به وسیله ی آنها برای خود راحتی بیشتری ایجاد کنیم و در طول مسیر هم خاطرات شیرینی برای خود بسازیم.

سفر با قطار، اگر خوب و با کیفیت باشد می تواند حتی حساس ترین مسافران را راضی کند. اکثر کسانی به دلیل ترس از پرواز و ارتفاع از هواپیما دوری می کنند، یا با شنیدن آمار بالای تصادفات جاده ای از سفر کردن با خودروی شخصی و اتوبوس وحشت دارند، قطارها را وسایلی امن می پندارند. اما چه کنیم که مطمئن باشیم بهترین شرایط را درون قطار برای خود مهیا کرده ایم؟
 
نکات مهم و ترفندهایی برای سفر با قطار

۱- حتما کمی غذا همراه ببرید

سعی کنید تا جایی که امکان دارد برای سفرهای طولانی خود با قطار، غذای خانگی همراه ببرید، زیرا در بیشتر موارد ثابت شده است که غذای بوفه و رستوران های داخل قطار از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. برای داشتن سفری سلامت و بی دردسر، غذایی که بتوانید آن را مدت طولانی در قطار با خود داشته باشید.



۲- خود را سرگرم کنید

با وجود امکان قدم زدن در راهروی قطار و تماشای مناظر در طول مسیر، اگر سفری طولانی در پیش دارید، ممکن است از یکنواختی فضا کلافه و بی قرار شوید. برای جلوگیری از این اتفاق کتاب، مجله یا روزنامه ای که به آن علاقه دارید همراه ببرید و مطالعه کنید، در موبایل یا تبلتتان مشغول تماشای فیلم شوید یا خود را به حل کردن جدول مشغول کنید.


۳- لوازم ضروری را فراموش نکنید

لوازم ضروری و بهداشتی مانند دستمال کاغذی، چسب زخم و مایع ضدعفونی کننده دست وسایلی هستند که قطعا در سفر با قطار به کارتان خواهند آمد، زیرا ممکن است در سرویس بهداشتی قطار این موارد را نیابید.

اگر در طول شب میهمان قطار های کوپه ای هستید، بدانید که برای خواب به شما ملحفه و بالش خواهند داد، عادت به استفاده از رختخواب های عمومی ندارید، ملحفه و روبالشیتان را همراه ببرید.



۴- لباس راحت به تن کنید

به تن داشتن لباس هایی که در آنها احساس راحتی نمی کنید در ساعات طولانی سفر با قطار یکی از عذاب آورترین اتفاقاتی است که حین سفر تجربه خواهید کرد. لباس هایی مناسب فصل و کاملا آزاد و راحت برای داخل قطار برگزینید و به یاد داشته باشید، بهتر است که پیش از خواب کفش هایتان را از پا خارج نکنید، پس در انتخاب کفش به راحتی پاهایتان هم اهمیت دهید.


۵- برای داشتن خوابی بهتر، چند وسیله با خود همراه کنید

فراموش نکنید که در وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار، تنظیم نور و میزان سر و صدای موجود از کنترل شما خارج هستند. پس اگر اصرار دارید که چند ساعتی را در قطار به خواب و استراحت اختصاص دهید، چشم بند و گوش گیر را برای به حداقل رساندن عوامل آزار دهنده ی محیطی از یاد نبرید. ضمنا همانطور که در مورد ۳ ذکر شد، اگر دوست دارید هنگام خواب بالش شخصیتان را به زیر سر بگذارید، می توانید آن را همراه خود به داخل قطار ببرید.
همچنین بخوانید : بهترین های اپلیکیشن کاربردی برای سازماندهی سفرهای کاری+تصاویر



۶- با همسفرانتان خوش رفتاری کنید

چه با قطارهای کوپه ای سفر کنید و چه با قطارهای سالنی، با دست کم سه مسافر دیگر همراه خواهید بود. اگر میخواهید سفری آرام و شاد، در تعامل با همسفرانتان داشته باشید، کمی خودخواهی و منافع شخصی را کنار بگذارید و با همراهانتان مهربان باشید. با آنها رابطه ای دوستانه برقرار کنید تا در کمال صلح و آرامش هر مشکل یا اختلاف نظری که در طول سفر میانتان پیش آمد کرد، برطرف کنید و در صورت بروز مشکل به کمک یکدیگر بشتابید.



۷- مراقب وسایل ارزشمندتان باشید

چنانچه وسایلی گرانقیمت در قطار با خود حمل می کنید، بهتر است همیشه آنها را در نزدیکی خود قرار دهید و به هیچ وجه به قسمت بار نسپاریدشان. اگر هم در کوپه با افرادی به جز دوستان و اقوام خود همسفر هستید، بهتر است کیف کوچکی تهیه کنید و آن را از زیر لباس به گردنتان بیاویزید. پیش از خواب تمامی وسایل گرانبهایتان را درون این کیف قرار دهید و با خیال راحت به خواب فرو روید.



۸- کنار پنجره بنشینید

تماشای مناظر طبیعی جاده، هنگامی که در صندلی قطار فرورفته و به صدای چرخ هایش گوش سپرده اید یا در افکار روزمره ی خود غوطه ورید، خالی از لطف نیست. این مناظر ممکن است دشت هایی سبز و هموار باشند، یا چشم انداز کویرهای خشک و نمکین و شاید هم کوهستان و جنگل های پوشیده از دار و درخت، که هرکدام به نوعی زیبا هستند.

پس اگر موفق شدید، در کنار پنجره بنشینید تا چند ساعتی از جلوه های طبیعی خلقت خداوند بهره مند شوید. صندلی های کنار پنجره مزایای دیگری هم دارند، مسافران دیگر برای ورود و خروج مراحم شما نخواخند شد، همچنین برای چرت کوتاه بین روز می توانید سر خود را به شیشه تکیه دهید!

به یاد داشته باشید که در روشنایی روز آفتاب از شیشه های قطار به درون نفوذ می کند، پس در صورتی که قصد دارید صندلی کنار پنجرا را از آن خود کنید، عینک آفتابی فراموش نشود.


۹- موبایلتان را شارژ کنید

درست است که در اکثر قطار ها، به ویژه قطار های کوپه ای پریز برق در دسترس مسافران قرار داده می شود، اما تعداد آن ها قطعا به اندازه ی مسافران نیست. تصور کنید که در کوپه ای شش نفره هرکسی بخواهد موبایل یا تبلتش را شارژ کند! در این صورت قطعا نوبت به شما نخواهد رسید. بنابراین پیش از خروج از منزل و حرکت به سمت ایستگاه راه آهن حتما تمام وسایل الکترونیکی همراهتان را کاملا شارژ کنید.


۱۰- تمام مدت یکجا ننشینید

نشستن مداوم و طولانی علاوه بر این که خسته کننده است، برای بدنتان به خصوص پاها بسیار مضر می باشد. سعی کنید یک یا دوبار در طول سفر با قطار در راهرو قدم بزنید و اما این کار را زیاد تکرار نکنید تا سبب ایجاد مزاحمت برای سایرین نشوید.

از دیگر نکاتی که به سلامتی بدنتان در قطار کمک می کند، همراه بردن بالش دور گردنی است، تا اگر موفق نشدید کنار پنجره بنشینید هنگام چرت نیمروزی به سر و گردنتان آسیب و فشار وارد نشود.


منبع: کارناوال

نظر شما