شناسهٔ خبر: 26191056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان شرقی| خیرین "مدرسه یار" در کنار خیرین "مدرسه ساز" فعال‌ شود

R7887/P1336/S6,47/CT7

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ضرورت راه اندازی بخش مدرسه یاری در مجمع خیران مدرسه ساز، گفت: با توجه به برخی مشکلات در حوزه تجهیز مدارس ضروری است تعدادی از خیران مدرسه ساز استان نیز در بخش‌های تجهیز مدارس فعالیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، حمید شکری شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در مراغه، با اشاره به ضرورت مشارکت کلیه ادارات در برگزاری این جشنواره اظهار داشت: باتوجه به استانی بودن این جشنواره باید کلیه دستگاه‌های خدمات رسان و اجرائی در شهرستان همکاری لازم را در برگزاری هرچه بهتر این مراسم داشته باشند.

وی گفت: براساس آمارهای رسمی در حال حاضر فعالیت‌های انجام شده توسط مجمع خیران مدرسه ساز در مراغه نیز به دلیل آمار زیاد مدرسه سازی و جذب خیران مدرسه ساز رتبه نخست کشوری را دارد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ضرورت راه اندازی بخش مدرسه یاری در مجمع خیران مدرسه ساز، گفت: با توجه به برخی مشکلات در حوزه تجهیز مدارس ضروری است تعدادی از خیران مدرسه ساز استان نیز در بخش‌های تجهیز مدارس به عنوان خیران مدرسه یار فعالیت کنند.

شکری، اظهارداشت: تجهیز و هوشمند سازی مدارس در این شهرستان ضروری بوده و باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

بیستمین دوره از جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در مراغه برگزار می‌شود

عبداله فرمانی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی هم در این جلسه اظهارداشت: همه ساله جشنواره وآیین تجلیل از خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می‌شد که خوشبختانه امسال با تلاش مسئولان شهرستان، مراغه توانست میزبان بیستمین دوره از جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی شود.

وی افزود: شهرستان ویژه مراغه دومین شهر استان آذربایجان شرقی پس از تبریز است و ظرفیت‌های خوبی برای حضور خیران مدرسه ساز در این شهرستان وجود دارد.

فرمانی در ادامه با اشاره به حضور خیران مدرسه ساز استان از سراسر کشور، اظهارداشت: به دنبال برگزاری این همایش خیران مدرسه ساز که در سطح استان اقدام به احداث مدرسه کرده‌اند و مقیم شهرهای دیگر کشورهستند نیز دعوت شده‌اند در این آیین شرکت کنند.

وی تصریح کرد: مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در حال حاضر به دلیل فعالیت‌های انجام شده در سطح کشور رتبه خوبی داشته و ضروری است خیران بیش از این در ساخت مدارس جدید در برخی از شهرهای محروم استان نیز همت داشته باشند.

عبدالله فرمانی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرائی شهرستان در برگزاری این همایش، گفت: باهدف برگزاری باشکوه بیستمین دوره از جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی ضروری است کلیه دستگاه‌های اجرائی در این شهرستان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی با اشاره به مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره خیران مدرسه ساز با هدف تجلیل از خیران مدرسه ساز در سطح استان همه ساله برگزار می‌شود و امسال نیز مراغه میزبان برگزاری این همایش است.

فعالیت 2200 خیر مدرسه ساز در آذربایجان شرقی

جلیل اسلامی مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه، با اشاره به اقدامات انجام شده برای این جشنواره، اظهارداشت: اقدامات خوبی با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم استانی در مراغه انجام شده است.

وی گفت: درحال حاضر 2 هزار و 200 خیر مدرسه ساز در آذربایجان شرقی در حوزه احداث مدرسه مشارکت دارند که با برگزاری این همایش‌ها ضمن معرفی نیازهای شهرستان‌های مختلف استان برای مدرسه سازی، خیران مدرسه محور نیز در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه، اظهارداشت: براساس دعوت‌های صورت گرفته در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی 550 خیر از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی 6 تیرماه سال جاری به مدت دوروز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما