شناسهٔ خبر: 26189965 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ابتکار جدید پادگان احمدبن موسی(ع)/ تربیت ۵۰۰ سرباز حافظ قرآن در یک ماه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول روابط عمومی پادگان آموزشی احمدبن موسی (ع) ندسا از اجرای یک طرح ابتکاری برای نخستین‌بار در کشور در این پادگان خبر داد و گفت: در این طرح ما تلاش کردیم تا در طی یک ماه، ۵۰۰ حافظ قرآن را از میان سربازان دوره آموزشی تربیت کنیم.

صاحب‌خبر -

ناو سالار دوم پاسدار اصغر قهرمانی، مسئول روابط عمومی پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) شیراز وابسته به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، گفت: این پادگان آموزشی برای نخستین بار اقدام به ابتكار جدیدی در عرصه فعالیت‌های قرآنی زده است.
وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم، ما نیز تلاش كردیم تا به سهم و زعم خویش در زمینه تحقق این منویات معظم‌له قدمی برداریم لذا در این راستا برای نخستین طرح تربیت حافظان قرآن در طی یك ماه را در این پادگان اجرا كردیم.

سربازان تنها 56 روز در پادگان احمدبن موسی(ع) حضور دارند
قهرمانی با بیان اینكه این طرح در ماه مبارك رمضان امسال اجرایی شد، افزود: پادگان احمدبن موسی(ع) شیراز یك پادگان صرفاً آموزشی است كه در آن سربازان طی 56 روز یعنی 8 هفته به آموزش‌های رزمی می‌پردازند اما ما تلاش كردیم تا در كنار این آموزش‌ها با استفاده از ظرفیت خود سربازان، به آموزش حفظ قرآن كریم نیز بپردازیم.

از میان 800 سرباز، 500 حافظ قرآن طی یك ماه تربیت كردیم
مسئول روابط عمومی پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) ندسا اظهار كرد: در این راستا از میان 800 سربازی كه در این پادگان مشغول گذراندن دوره آموزشی خود هستند، 500 نفر موفق به حفظ یك حزب قرآن به بالاتر شده‌اند و حتی سربازانی موفق شدند در طی یك ماه موفق به حفظ 2 جزء قرآن كریم شوند.

استفاده از ظرفیت سربازان برای اجرای برنامه‌های قرآنی برای خوشان
وی با یادآوری اینكه برای اجرای برنامه ما از ظرفیت خود سربازان استفاده كردیم، گفت: بدین منظور از میان سربازان دو نفر سربازی كه در زمینه حفظ قرآن فعالیت داشتند به نام‌های حسین ریاستی و میلاد بهرامی شناسایی كرده و بعد از آموزش نكات لازم به آنان، وظیفه تدریس حفظ قرآن كریم به سربازان را به عهده داشتند.
قهرمانی با بیان اینكه چنین كاری میان این تعداد سرباز كه با هر طرز تفكر و اعتقادات و آداب و رسوم اجتماعی حضور دارند، یك كار بی‌نظیر است، گفت: همان‌طور كه می‌دانیم حفظ قرآن كار آسانی نیست و به راحتی نمی‌توان كار حفظ را آغاز كرد لذا ما برای تشویق سربازانی كه در این پادگان مشغول به گذراندن دوره‌های آموزشی خود هستند، به سمت حفظ قرآن، از حفظ حزب آخر قرآن شروع كردیم تا هم انگیزه لازم به آنان برای ادامه این راه دهیم و هم به آنان نشان دهیم كه حافظ قرآن شدن شدنی است.

به سربازان ثابت كردیم كه حفظ قرآن كار شدنی است
مسئول روابط عمومی پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) ندسا ادامه داد:‌ وقتی سربازان بتوانند حداقل یك حزب قرآن را حفظ كنند متوجه خواهند شد كه حفظ قرآن یك كار شدنی است لذا تشویق می‌شوند تا به مرور زمان حزب‌ها و جزءهای بیشتری از قرآن كریم را حفظ كنند.
وی تأكید كرد: ما با اجرای این طرح تلاش كردیم تا یك نقطه شروع كار حفظ قرآن را در میان سربازان آغاز كنیم، تا بعد از تقسیم‌بندی هر كدام از آنان در میان پادگان‌های مختلف، به كار حفظ قرآن خود ادامه دهند.
قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه این پادگان در طول ایام برنامه‌های قرآنی مختلفی اجرا می‌كند، گفت:‌ ما در طول محافل انس با قرآن متعددی برگزار می‌كنیم و بهار فعالیت‌های قرآنی ما نیز همان ماه مبارك رمضان، یعنی ایام بهار قرآن است كه در آن علاوه بر برگزاری روزانه مراسم جزءخوانی قرآن كریم، حداقل 12 محفل انس با قرآن نیز برگزار می‌كنیم.
انتهای پیام

نظر شما