شناسهٔ خبر: 26189154 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عماد توضیح داد؛

تعامل فرهنگی با کشورها در ارائه آثار قرآنی و ایران‌شناسی

گروه ادب ــ رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از برقراری تعامل فرهنگی با دیگر کشورها یاد کرد و گفت: در این ارتباطات، آثار قرآنی و تحقیقات ایران‌شناسی تولید شده در این مرکز را ارائه می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

تعامل فرهنگی با کشورها در ارائه آثار قرآنی و ایران‌شناسی

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره فعالیت این مرکز در تعامل و تبادل آثار فرهنگی، دینی و قرآنی ایران با دیگر کشورها گفت: معمولا تلاش می‌کنیم که در نمایشگاه‌های بزرگ خارج از کشور آثار خود را از طریق غرفه‌های معتبر ارائه کنیم که البته این امکان به تنهایی برای ما فراهم نیست؛ چرا که با توجه به صرفه و صلاح جامعه ایران چنین فعالیتی درست و اصولی نیست.

وی ادامه داد: در این باره با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ناشران بزرگ از ظرفیت غرفه‌داران استفاده می‌کنیم تا آثاری را که در کتابخانه وجود دارد و منتشر شده است را در اختیار آنها قرار دهیم که نسخ قرآنی فاکس میله و ... از این شمار هستند.

حجت‌الاسلام عماد با اشاره به اینکه معمولاً نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور از چنین فرصتی استفاده می‌کنند،‌ عنوان کرد: همچنین کار تخصصی انجام می‌دهیم که حمایت از گروه‌ها، دپارتمان‌ها و مجامع ایران‌شناسی و شرق‌شناسی خارج از کشور است.

وی اظهار کرد: کرسی‌های زبان فارسی و شرق‌شناسی در خارج از کشور وجود دارد. ایران‌شناسی در قالب کرسی، گروه و دپارتمان نیز موجود است که شناسایی جدی از آنها انجام می‌شود و ارتباط خود را با آنها حفظ می‌کنیم و به ارائه خدمات به آنها می‌پردازیم.

رئیس کتابخانه مجلس گفت: این نیاز در کشورهای اروپای شرقی و اروپای غربی وجود دارد که از منابع ما اطلاعات بیشتری داشته باشند. این اقدام از سال گذشته انجام شده است و عمده‌ترین گروه‌های ایران‌شناسی شناسایی شدند و با آنان ارتباط گرفته شد.

وی افزود: علت انجام این کار آن است که کتابخانه مجلس بخش ویژه‌ای دارد که از غنی‌ترین کتابخانه‌های ایران در این زمینه به شمار می‌آید و آن، کتابخانه ایران‌شناسی یا کتابخانه مجلس سنای سابق است که با هدف ایران‌شناسی تاسیس شده است و آثار ارزشمندی دارد و همه کسانی که در دو حوزه شرق‌شناسی و ایران‌شناسی کار می‌کنند، می‌توانند از آن استفاده کنند. نتایج این کارهارا در سال آینده خواهیم دید که برای پژوهشگران قابل استفاده است.

انتهای پیام

نظر شما