شناسهٔ خبر: 26187843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

باید اجازه داد زنان به ورزشگاه‌ها بیایند تا هم فحش بدهند هم بشنوند!

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی جهان نيوز: فردی به نام صالح نجفی که خبرگزاری ایلنا از او با عنوان پژوهشگر حوزهٔ فلسفه و مکاتب انتقادی، مترجم و ویراستار آثار فلسفی! یاد کرده در مصاحبه با همین خبرگزاری پیرامون دغدغه این روزهای اصلاح طلبان مبنی بر ضرورت حضور بانوان در استادیوم های ورزشی گفته است:  
اتفاق فاجعه‌باری در ایران افتاده که مثلاً کتاب‌خوان‌ها کمتر به ورزشگاه می‌روند. این مسأله به این علت است که در ایران زنان اجازۀ حضور در ورزشگاه ندارند و تمام جوّ ورزشگاه مربوط به همین موضوع است.
او در ادامه تصریح می کند: 
می‌گویند در ورزشگاه‌ها حرف‌هایی به زبان می‌آید که برای خانواده‌ها خوب نیست و به همین علت خانواده‌ها ـ که از نظرشان یعنی همان زنان ـ نباید به ورزشگاه بیایند. این قضیه یک تحلیل وارونه است. برای حل مسأله باید اجازه داد زنان وارد ورزشگاه شوند. زنان در دنیایی غیر از دنیای ما زندگی نمی‌کنند که اصلاً فحش نشنوند یا خودشان فحش ندهند . همه باید بتوانند در ورزشگاه حضور داشته باشند و حدگذاشتن برای فحش‌دادن یا فحش‌ندادن در ورزشگاه را باید خود مردم تعیین کنند. [۱]

*امثال آقای نجفی بعنوان کسی که یک رسانه تشخیص داده، می تواند با او به گفتگو بنشیند، حق اظهار نظر در هر چیزی را به لحاظ تئوریک دارد اما بدیهیست که این حرف نمی تواند و نباید غیر منطقی و خلاف عقلانیت باشد.
بانوان در جامعه اسلامی صاحب کرامتی ویژه و خدشه ناپذیر هستند که عقلانیت حکومتی ایجاب می کند منصه هایی که در آنها آسیب هایی برای بانوان متصور است؛ مورد اصلاح قرار گیرند.

عقل و حکومت عقلانی بر خلاف گفته آقای نجفی نمی تواند اجازه دهد بانوان در جایی که معروف است رفتارها و سخنان ناشایستی می تواند در آنها بروز کند؛ بدون اصلاح امر و ایجاد بستر مناسب ورود کنند.

که بیشتر ورزشگاه ها و استادیوم ها نیز در حال حاضر از این جمله‌اند و وظیفه آماده سازی ورزشگاهها برای ورود بانوان نیز بر عهده نهادهای اجرایی دولت و وزارت ورزش است.

قابل تأمل آنکه اساساً این یک امر محرز است که حضور در ورزشگاه ها به هر قیمتی! دغدغه اکثریت بانوان ایرانی نیست و جامعه بانوان اولویت های وسیع تری برای خود متصور است که مشخص نیست چرا جریان سیاسی خاص از توجه به آنها معذور است؟

پیش از این، طیبه سیاوشی، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس عنوان کرده بود که حضور بانوان در ورزشگاه ها یک سرمایه است! [۲]



منابع:
1)https://tnews.ir/news/۱۱db۱۱۳۲۳۷۳۹۹.html
2)mshrgh.ir/۸۶۵۱۲۹
3)مشرق

برچسب‌ها:

نظر شما