شناسهٔ خبر: 26187789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ترامپ دستور داد

تعرفه ۱۰ درصدی برای ۲۰۰ میلیون دلار دیگر از کالا‌های چینی

دولت آمریکا در واکنش به اعمال تعرفه علیه ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی، برای ۲۰۰ میلیون دلار دیگر از کالا‌های چینی تعرفه ۱۰ درصدی وضع می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از آسوشیتدپرس، در ادامه جنگ تجاری آمریکا علیه چین و در واکنش به اقدام تلافی جویانه پکن در برابر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی علیه برخی کالا‌های چینی، دونالد ترامپ علیه برخی کالا‌های چینی دیگر نیز تعرفه ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، ترامپ به مقامات تجاری آمریکا دستور داده است علیه ۲۰۰ میلیون دلار دیگر از کالا‌های وارداتی از چین تعرفه ۱۰ درصدی اعمال کند.

هنوز لیست این کالا‌ها اعلام نشده است.

هفته گذشته ترامپ برای ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چینی تعرفه سنگین ۲۵ درصدی اعمال کرده بود. در واکنش به این اقدام خصمانه، دولت چین نیز مقابله به مثل کرد و از تصمیم خود برای اعمال تعرفه اضافه ۲۵ درصدی بر ۶۵۹ محصول آمریکایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار خبر داد.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تعرفه ۳۴ میلیارد دلاری بر واردات از آمریکا شامل محصولات کشاورزی نظیر سویا که از ۶ جولای اعمال خواهد شد و تعرفه ۱۶ میلیارد دلاری دیگر نیز بر نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ و برخی محصولات پالایشگاهی نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

ترامپ پیش از این هشدار داده بود در صورت اعمال تعرفه از سوی چین باز هم برخی از کالا‌های چینی را در لیست افزایش تعرفه‌ها قرار خواهد داد.

ترامپ همچنین گفته بود که تعرفه‌های جدید با هدف ضربه زدن به طرح "ساخت چین ۲۰۲۵" است که به دنبال مسلط ساختن صنایع تکنولوژی برتر است. وی میگوید که این طرح (چین) به رشد اقتصادی آمریکا و کشور‌های دیگر آسیب می‌رساند.

صندوق بین المللی پول هشدار داده است که تعرفه‌های جدید دولت آمریکا سیستم تجاری جهان را به شدت تهدید و تضعیف می‌کند.

نظر شما