شناسهٔ خبر: 26187556 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ایران به دنبال خلق حماسه ای دیگر در جام جهانی/ ایران از اسپانیا امتیاز می گیرد؟

تقابل با تیم مدعی و پرستاره اسپانیا قطعا سخت خواهد بود ولی برگ برنده دست ملی‌پوشان ایرانی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

تا قبل از شروع بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018،‌ حواشی و مشکلات موجود در فوتبال کشور باعث شده بود همه به آینده تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش با توجه به حضور در گروه مرگ خوش‌بین نباشند. در بازی اول اما آنها مراکش را در وقت‌های تلف‌شده بازی با جنگندگی بازیکنان و چاشنی شانس شکست دادیم و حالا با توجه به تساوی اسپانیا و پرتغال در بازی اول رویای صعود به مرحله حذفی جام جهانی را در سر می‌پرورانیم. ترس‌ها ریخته و زمان چنگ زدن به آرزوهایی است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نزدیک شده‌ایم.

حالا پسران ایران برای تحقق این رویا باید یک قدم بسیار بزرگ و سخت بردارند. تقابل با تیم مدعی و پرستاره اسپانیا قطعا سخت خواهد بود ولی برگ برنده دست ملی‌پوشان ایرانی است. آنها فقط کافی است مثل بازی با آرژانتین در جام جهانی 2014 برزیل آبرومندانه ظاهر شوند. در چنین شرایط حتی اگر ببازند چیزی را از دست نخواهند داد و به همین دلیل فشار عصبی و روحی روی تیم ملی با توجه به اندوخته سه امتیازی از بازی اول وجود ندارد.

سوت بازی ایران مقابل اسپانیا در شرایطی ساعت 22:30 چهارشنبه به وقت تهران در ورزشگاه کازان آره‌نا توسط آندرس کُنها داور اروگوئه‌ای به صدا در خواهد آمد که ماتادورها به خاطر اخراج لوپتگی و تساوی بد موقع با پرتغال در بازی اول استرس زیادی دارند. آنها محکوم به پیروزی هستند در شرایطی که ایران با خیال‌ راحت‌تری پا به میدان می‌گذارد. منتهی طبق صحبت‌هایی که کی‌روش و بازیکنان در روزهای اخیر انجام داده‌اند آنها برای ارائه یک نمایش عالی و لذت بردن از فوتبال و نباختن به کازان سفر کرده‌اند تا مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان قرار بگیرند.

این بازی از هر نظری که فکرش را بکنید برای تیم ملی ایران پیروزی به همراه دارد، تجربه بازی با اسپانیای بزرگ، تلاش برای کسب امتیاز از این تیم که اگر عملی هم نشود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و آن چیزی را که همه پیش بینی کرده‌اند رخ داده است. در مرحله آخر حمله به خلق بزرگ‌ترین شگفتی جام جهانی احساسی است که این روزها تمام مردم ایران را قلقلک می‌دهد و اگر با ارائه یک بازی حساب شده با تاکتیک‌های منحصر بفرد کی‌روش بتوانیم از لاروخا امتیاز بگیریم،‌ جهان فوتبال با شوک مواجه خواهد شد و ایران یک قدم به صعود باورنکردنی نزدیک‌تر!

واقعیت این است که از هر نظر فوتبال ایران از اسپانیا فاصله‌ای چشم‌گیر دارد. منتهی تا 90 دقیقه بازی برگزار نشود،‌ هیچ کسی نمی‌تواند نام بازنده را روی تیم ملی ایران بگذارد. اکنون ایران به اندازه اسپانیا شانس دارد. همه امیدوار هستیم که شگفتی رقم بخورد و داشتن آرزوهای بزرگ و تلاش برای رسیدن به آن در هیچ کجای دنیا محکوم شده و غیر قانونی نیست!

[یوزهای ایرانی به دنبال ثبت شگفتی دیگر در روسیه/ صخره مستحکم شاگردان کی‌روش مقابل اسپانیا]

یوزهای ایرانی برای همان درصدهای کم امیدی که برای نتیجه گرفتن آنها وجود دارند، بدون هیچ مشکلی زندگی خواهند کرد. کی‌روش به خوبی به شاگردانش یاد داده که اگر تمام دنیا یک درصد شانس برای پیروزی شما قائل می‌شوند،‌ برای همان یک درصد تلاش کنید و به خواسته خود برسید.

در چنین شرایطی خیلی‌ها بر این باور هستند که تیم کی روش جهان فوتبال را روز چهارشنبه سورپرایز خواهد کرد. تنها اتفاق بد روزهای اخیر مصدومیت غیر منتظره روزبه چشمی بود که باعث شد جام جهانی را از دست بدهد،‌ولی مردم ایران خوشحال هستند که تیم ملی در چنین شرایطی به مصاف اسپانیا می‌رود چون حتی اگر در طول نود دقیقه بازی را به این تیم واگذار کنیم،‌ باز هم در نهایت بازنده نیستیم. باز هم شانس داریم و رویای صعود را این بار می‌توانیم در برابر پرتغال دنبال کنیم. همین خیال راحت بهترین بهانه برای بیشتر شدن امیدها به نتیجه گرفتن است.

کارلوس کی‌روش مثل همیشه دستش را برای حریف رو نمی‌کند. قطعا اکثر اهالی فوتبال در جهان به این موضوع فکر می‌کنند که اسپانیا با این همه ستاره و قدرت بدون توجه به تاکتیک ایران باید حریف را شکست بدهد. ولی کی‌روش قطعا نسخه قابل توجهی برای این آزمون سخت در نظر گرفته است که مثل همیشه برای هیچ کسی قابل پیش بینی نیست.

همه منتظر رونمایی مرد پرتغالی از تیم ملی ایران در یکی از بزرگ‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال خود هستند، تیمی که می‌تواند باز هم حال ایران را خوب کند.

 

نظر شما