شناسهٔ خبر: 26187420 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ادامه جنگ تجاری دولت ترامپ علیه چین

فارس : دولت آمریکا در واکنش به اعمال تعرفه علیه ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی، برای ۲۰۰ میلیون دلار دیگر از کالاهای چینی تعرفه ۱۰ درصدی وضع میکند.

صاحب‌خبر -

در ادامه جنگ تجاری آمریکا علیه چین و در واکنش به اقدام تلافی جویانه پکن در برابر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی علیه برخی کالاهای چینی، دونالد ترامپ علیه برخی کالاهای چینی دیگر نیز تعرفه ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی، ترامپ به مقامات تجاری آمریکا دستور داده است علیه 200 میلیون دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین تعرفه 10 درصدی اعمال کند. 

هنوز لیست این کالاها اعلام نشده است.

هفته گذشته ترامپ برای 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی تعرفه سنگین 25 درصدی اعمال کرده بود. در واکنش به این اقدام خصمانه، دولت چین نیز مقابله به مثل کرد و از تصمیم خود برای اعمال تعرفه اضافه 25 درصدی بر 659 محصول آمریکایی به ارزش 50 میلیارد دلار خبر داد. 

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تعرفه 34 میلیارد دلاری بر واردات از آمریکا شامل محصولات کشاورزی نظیر سویا که از 6 جولای اعمال خواهد شد و تعرفه 16 میلیارد دلاری دیگر نیز بر نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ و برخی محصولات پالایشگاهی نیز متعاقبا اعلام می شود.

ترامپ پیش از این هشدار داده بود در صورت اعمال تعرفه از سوی چین باز هم برخی از کالاهای چینی را در لیست افزایش تعرفه ها قرار خواهد داد.

ترامپ همچنین گفته بود که تعرفه‌های جدید با هدف ضربه زدن به طرح "ساخت چین 2025" است که به دنبال مسلط ساختن صنایع تکنولوژی برتر است. وی میگوید که این طرح (چین) به رشد اقتصادی آمریکا و کشورهای دیگر آسیب می‌رساند.

صندوق بین المللی پول هشدار داده است که تعرفه های جدید دولت آمریکا سیستم تجاری جهان را به شدت تهدید و تضعیف می کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما