شناسهٔ خبر: 26187009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شمشادی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

آمریکا به‌دنبال هدف قرار دادن قلب محور مقاومت و در مرز عراق و سوریه است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شهربوکمال سوریه در نقطه حساسی از لحاظ جغرافیایی واقع شده است یعنی در قلب محور مقاومت و در مرز عراق و سوریه به جهت این شرایط استراتژیک، آمریکا به‌دنبال حمله به آن و قطع رابطه کشورهای مرزی در این حوزه است.

صاحب‌خبر -
حسن شمشادی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در حومه بوکمال این کشور گفت: اساسا از چند سال قبل که بحث ظهور داعش در منطقه به راه افتاد پس از مدت زمان کوتاهی آمریکایی‌ها به بهانه مقابله با تروریست‌های داعش یک ائتلاف تشکیل دادند و مناطقی از عراق و سوریه را که داعش در آنجا بود ظاهرا بمباران کردند.

وی ادامه داد: اما واقعیت میدان نشان می‌داد آمریکایی‌ها خود از حامیان اصلی داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شدند و به طور مداوم این گروه تروریستی را با تجهیزات، سلاح‌ها و مهمات بروز مجهز می‌کردند.

شمشادی افزود: سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که حملات جدید آمریکا به بوکمال که آزادسازی آن از دست داعش دستاورد شیرین گروه مقاومت محسوب می‌شود با چه انگیزه‌ای صورت گرفت که در پاسخ به این سوال باید گفت: بوکمال در نقطه حساسی از لحاظ جغرافیایی واقع شده است یعنی در قلب محور مقاومت و در مرز عراق و سوریه است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه بوکمال یکی از شهر‌های مهم و استراتژیک محسوب می‌شود، یادآورشد: این شهر نقطه اتصال عراق و سوریه است و نگرانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند به این جهت است که این منطقه به عنوان نقطه ارتباط تهران، دمشق، بیروت و بغداد قوت بگیرد از این منظر آن‌ها به دنبال قطع کردن این نقطه اتصال و ارتباط هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به این دلیل در حال حمایت از داعش هستند که بوکمال را از دست ندهند و مقاومت در آن منطقه مسلط نشود که خوشبختانه دستاوردی نداشتند حال برای اینکه داعش جان مجددی بگیرد هر جا که نیرو‌های ارتش و سوریه و مقاومت دست برتر را داشته باشند از جمله بوکمال آمریکایی‌ها پایگاه‌های ارتش سوریه را بمباران می‌کنند. این اتفاق بار اول نیست که رخ داده و بار آخر هم نخواهد بود.

شمشادی معنای اصلی این قصه را حمایت از تروریست‌های داعشی در حمله مجدد به بوکمال و حمله مجدد به ارتش سوریه و جبهه مقاومت دانست و گفت: از این منظر آمریکایی‌ها به دنبال تضعیف این نیرو‌ها هستند تا داعش مجددا در این منطقه احیا شود و برای مابقی اقدامات تروریستی که در سوریه به دنبال انجام آن است تجهیز شده و جانی تازه بگیرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها از سوی دیگر ژست مقابله با داعش و تروریسم را می‌گیرند ژستی که البته این روز‌ها رنگ باخته و افکار عمومی دنیا و آن‌ها که دنبال اخبار درست هستند این مسئله را کاملا می‌فهمند هر چند که با تبلیغات وسیع در امپراطوری عبری عربی غربی سعی می‌کنند طوری وانمود کنند که گویی در حال جنگیدن با تروریست‌ها در منطقه هستند.

نظر شما