شناسهٔ خبر: 26187003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشکیل کمیته تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری خاش برای رفع مشکلات شهرستان

نمایندگی سیستان و بلوچستان

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان و شماری از مدیران کل استانی و ستادی استانداری و فرماندار و اعضای ستاد تسهیل و کارگشایی طرحهای مختلف کمیته تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری خاش تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا-‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر حسب دستور ریاست‌جمهوری رقم تسهیلات 6 هزار میلیارد تومانی در کشور باید تا پایان تیرماه جذب شود، لذا در استان سیستان و بلوچستان باید عملکرد استان موفق تر باشد تا در این استان مشکل دار و دارای شرایط بحرانی خشکسالی و مرزی و بیکاری کارهای خوبی پیگیری و به مرحله اجرا در بیاید‌.

علیرضا نورا افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به سیستان بلوچستان دارد که ضروری است هر هفته مصوبات کمیته فنی مورد ارزیابی قرار گیرد و خانم زنگنه در دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری بر این موضوع نظارت خواهند داشت‌.

وی اظهار کرد: در حوزه عملکردی و تلاش برای حل مشکلات مردم در شمال و جنوب استان با هیچ فردی تعارف نداریم‌.

نورا ادامه داد: در هیچ جای قانون نداریم که فردی روستایی از شمال یا جنوب استان برای دریافت تسهیلات اندک به مرکز استان بیاید تا تسهیلاتی دریافت کند، لذا در این مبحث با مدیران و کارشناسان متخلف به شدت برخورد می‌کنیم‌.

وی تصریح کرد: دریافت تسهیلات در این استان باید تسهیل شود و از سهمیه 650 میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی باید شاهد عملکرد موفق ادارات و بانکها باشیم و این عملکرد ضعیف تا پایان تیرماه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

نورا متذکر شد: در مبحث پرداخت تسهیلات به روستاییان باید طرح‌های ضربتی اجرا شود و برای محقق شدن این امر بسیج امکانات و بهره گرفتن از توان همه مدیران و کارشناسان لازم است‌.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شایسته نیست مردم عزیز ما در این استان در شرایط سخت گرمایی، خشکسالی، مرزی، بیکاری و فقر و غیره بیش از این رنج بکشند‌.

وی به فرمانداران تاکید کرد: عملکرد ادارات و بانک‌ها را با قدرت زیرنظر بگیرند تا بیش از این شاهد عملکرد ضعیف مسئولان نباشیم‌.

وی تاکید کرد: اولویت و توجه مهم دولت و شخص استاندار سیستان و بلوچستان تلاش برای رفع مشکلات حوضه آب و حمایت از تولیدات داخلی و کمک به حوزه اشتغال و سرمایه گذاری است‌.


انتهای پیام

نظر شما