شناسهٔ خبر: 26187001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقاد هیلاری کلینتون از اقدام دولت ترامپ درباره کودکان مهاجران

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت: سیاست عدم تحمل دولت ترامپ در زمینه جداسازی کودکان از والدین شان در مرز جنوبی آمریکا وحشتناک است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ هیلاری کلینتون، در سخنرانی خود در کنفرانس زنان در نیویورک، گفت : سیاست عدم تحمل دولت ترامپ در زمینه جداسازی کودکان از والدین شان در مرز جنوبی آمریکا وحشتناک است.
وی ادامه داد: ما با یک ضرورت فوری برای حمایت از حقوق زنان و دختران در سراسر جهان و در داخل خاک آمریکا مواجه هستیم . هفته گذشته، دولت اعلام کرد که دیگر به پناهندگانی که به علت خشونت خانگی به دنبال پناه آوردن به آمریکا هستند و در کشور خودشان امکان محافظت از آنها وجود ندارد، پناهندگی نخواهند داد. در عین حال آنچه برای خانواده ها در مرز اتفاق می افتد وحشتناک است.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2315940" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2156069/2315940?width=400&height=300"></script></div>
 
کلینتون افزود : کودکان نیازمند پرستاری، از مادرانشان جدا شده اند به والدین گفته شده که کودکان خردسال آنها برای بازی و یا استحمام از آنها جدا شده اند و ساعاتی دیگر بر می گردند اما هرگز این کودکان نزد والدین خود باز نگشته اند. کودکان در انبارها و بر اساس گزارش ها در قفس نگهداری شده اند. این یک بحران اخلاقی و انسان دوستانه است. هر یک از ما که تاکنون پدر یا مادر و یا مادر بزرگ بزرگ و پدر بزرگ ، عمه و یا خواهر بوده ایم و هر یک از ما که کودکانمان را در آغوش گرفته ایم و هر انسان دارای حس دلسوزی و مهربانی، باید خشمگین شود.
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا ادامه داد: شما می دانید که من در مورد این موضوع در جریان بحث های مربوط به مبارزات انتخاباتی هشدار داده بودم که سیاست های مهاجرتی ترامپ منجر به جدایی خانواده ها و والدین از فرزندان آنها می شود.
کلینتون ادامه داد : این دقیقا همان چیزی است که اتفاق می افتد و بگذارید شفاف بگوییم که این وضع آنطور که گفته می شود و کاخ سفید ادعا کرده است ناشی از قانون مصوب دموکرات ها نیست. جدا کردن خانواده ها به هیچ وجه بطور قانونی مجاز نبوده و یک دروغ آشکار است.

نظر شما