شناسهٔ خبر: 26186856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وظیفه اصلی سازمان زندان ها اصلاح و تربیت انسان های به خطا رفته است

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان فارس و سرپرست اداره کل زندان های استان بوشهر گفت: مقوله امنیت در تمام جوامع و خصوصا نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تحقق این امر در گرو خرد، همت جمعی و جلب مشارکت مردم است.

صاحب‌خبر -

سيد حشمت ا... حيات الغيب در آستانه هفته قوه قضایيه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در جامعه اي كه مردم، خود را در امنيت آن سهيم بدانند با رعايت قوانين و مقررات، آسيب ها و خطرات كاهش مي يابد و از بروز نا امني پيشگيري مي شود.
وي اضافه كرد: كاهش جمعيت كيفري زندان ها همواره مورد تاكيد مقام معظم رهبري، رياست قوه قضاييه و همچنين رياست سازمان زندان هاي كشور است و دستورالعمل هاي مختلف در زمينه اجرا و تحقق اين هدف صادر شده و در حال اجرا مي باشد.
حيات الغيب گفت: فردي كه به هر عنوان مجرمانه به زندان معرفي مي شود نبايد توسط عوامل مختلف و پرسنل، نا اميد و مايوس شود بلكه بايد با رأفت اسلامي و تبيين دستورالعمل زندانباني به او تفهيم شود كه مجموع كاركنان زندان هاي استان براي رفع مشكلات مددجويان قدم برخواهند داشت. به طور كلي خدمات زندانباني بايد در سه محور كلان انجام گيرد كه بدون ترديد با تحقق حداكثري اهداف از پيش تعيين شده مي توانيم به اهداف عاليه سازماني دست يابيم.
وي اين محورها را شامل سازماندهي و كاهش جمعيت كيفري، توسعه كيفي و كمي فعاليت ها در حوزه هاي بهداشت و درمان، برنامه هاي فرهنگي، آموزش، سوادآموزي، حرفه آموزي و اشتغال، توسعه خدمات حمايتي از خانواده هاي زندانيان و حمايت هاي مادي و معنوي از زندانيان آزادشده و حفظ سلامت روان زندانيان برشمرد و گفت: در صورت عدم توجه به بهداشت روان به هدف نهايي حفظ و ارتقاي سلامت در زندان ها دست نخواهيم يافت.
مدير كل زندان هاي فارس افزود: وظيفه اصلي سازمان زندان ها، اصلاح و تربيت انسان هاي به خطا رفته است، بنابراين به‌ كارگيري راهبردهاي مشاوره اي و روان درماني در زمينه ايفاي اين نقش مهم مي باشد.

 

46

نظر شما