شناسهٔ خبر: 26186589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چین مقررات رسانه ای مبارزه با تروریسم را منتشر کرد

پکن - ایرنا - چین فهرستی از مقررات و ضوابط رسانه ای مبارزه با تروریسم را منتشر کرد که در آن سرسختی های زیادی نسبت به فعالیت های رسانه ای در ارتباط با تروریسم مشاهده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا در مقررات مبارزه با تروریسم که در اختیار رسانه ها قرار گرفت آمده است تمامی کسانی که اقدام به انتشار مطالبی در ارتباط با تروریسم و ترویج و تشویق آن کنند بشدت مجازات خواهند شد.
مقررات خاطر نشان می کند که نگارش، انتشار، چاپ مطالب و پخش تصاویر ویدیویی مرتبط با تروریسم و افراط گرایی می تواند مجازات های سنگینی برای عاملان آن داشته باشد.
این ضوابط و مقررات جدید را دادستانی کل، دادگاه عالی خلق، وزارت دادگستری و وزارت امنیت عمومی منتشر کرده اند که جزییات هر اقدامی در ارتباط با تروریسم و افراط گرایی را شامل می شود و یک دستور برای همه ارگان ها به حساب می آید.
دادستانی کل چین در بیانیه ای که در تارنمای خود منتشر کرده آورده است که چاره ای جز سختگیری علیه تروریسم، انشعاب طلبی و افراط گرایی وجود ندارد.
این بیانیه تاکید می کند دولت چین باید بتواند از امنیت و ثبات اجتماعی حراست کند مردم باید بدانند که کشور در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی بسیار جدی است.
در این ضوابط که حکم یک راهنما را برای مردم دارد آمده است هیچکس نباید در امور تروریستی وارد شود و حتی به ترویج آن کمک کند در غیر این صورت مجرم است و با او برخورد خواهد شد.
در این مقررات سختگیری زیادی نیز به خرید و فروش مواد منفجره، اسلحه، انتشار ویدیوهای تروریستی و گشایش کلاس های آموزشی برای تروریست ها و اقدامات تروریستی شده و آمده است که دادگاه های محلی نیز به موارد مذکور رسیدگی خواهند کرد.
این مقررات پس از آن منتشر می شود که چین در ماه جاری میلادی برای دو روز در شهر 'چینگ دائو' در شرق این کشور میزبان اجلاس سران شانگهای بود که در پایان بیانیه ای در آن در خصوص مبارزه جدی با تروریسم، انشعاب طلبی و افراط گرایی منتشر شد.
آساق**231**1904**

نظر شما