شناسهٔ خبر: 26186355 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مدرسه عمار در قاب مردم

مدرسه سینمایی عمار با هدف تولید و آموزش فیلمسازی دو سال پیش از دبیرخانه جشنواره فیلم عمار جدا شده و به صورت مستقل به فعالیت می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

بسیاری بر این باورند که تفکیک مدرسه سینمایی عمار از جشنواره سبب ایجاد تمرکز در این حوزه شد. به باور آنها بهوجود آمدن ساز و کارهایی دقیق و تولید همراه با کیفیت بهتر از جمله مهمترین دستاوردهایی بود که در طرح تفکیک جشنواره از مدرسه سینمایی عمار حاصل شد.

این مدرسه در تلاش است تا بتواند در حوزههای مختلف فیلمسازی اعم از کوتاه، بلند و نیمهبلند فعالیت داشته و آموزش فیلمسازان را بر عهده بگیرد.

آنچه مشخص است اینکه اکثر آموزشهای مدرسه سینمایی عمار در حین کار صورت میگیرد. به این مفهوم که بسیاری از پروسههای آموزشی مدرسه سینمایی عمار در حین تولید فیلم صورت میگیرد به طوری که فیلمسازان جوان با همراهی افرادی با تجربه دست به تولید فیلم میزنند. مدرسه سینمایی عمار همواره بهدنبال تولیدات حرفهای و غیرحرفهای در کنار یکدیگر است و سعی داشته تا بهصورت پلکانی از فیلم کوتاه تا بلند زمینه ساخت فیلم را برای علاقه مندان فراهم کند. ضمن اینکه جشنواره عمار یکی از محافل مهم برای استعدادیابی است. این مدرسه اما به طور مرتب جوانانی را که در شهرستانهای ایران به فیلمسازی مشغول بوده و در جشنوارههای مختلف شرکت میکنند را پیگیری میکند. این مدرسه بنا به مناسبتهای مختلف برنامههای تشویقی برای تولید آثار مردمی میکند. بهعنوان مثال این مدرسه همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، تولید پنج اثر مستند درباره سوژهها و حرکتهای مردمی را آغاز کرد. یا در یکی از آخرین فعالیتهای این مدرسه فراخوانی منتشر شده است که بنا بر آن این مدرسه تولید برنامهای تلویزیونی با موضوع روستا را در دستور کار خود داده است و برای این منظور، علاقمندان میتوانند سوژههای خود را به این مرکز معرفی کنند.

نظر شما