شناسهٔ خبر: 26186311 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

نکته نگاری از پیروزی سخت انگلیس در مقابل تونس؛ طلسم شکنی سه شیرها در شب دبل خاص کین

انگلستان در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ با وجود سختی کشیدن برای کسب ۳ امتیاز، امیدوار کننده نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ، انگلستان در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ در حالی که می‌رفت با تساوی ۱-۱ مقابل تونس متوقف شود، با گل دقیقه ۹۱ هری کین حریف آفریقایی خود را شکست داد تا برخلاف دیگر مدعیان سرشناس جام، کار خود را با ۳ امتیاز آغاز کند.

شاگردان گرت ساوتگیت در نیمه اول این دیدار بازی بسیار جذاب و امیدوار کننده ای از خود به جا گذاشتند. ۶ شوت در چارچوبی که انگلیسی ها در نیمه اول این دیدار زدند، بالاترین آمار در بین تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است. همچنین انگلیس اولین تیم این رقابت ها بود که در نیمه اول بالای ۱۰ موقعیت گل ایجاد می‌کند.

کیران تریپیه که در سیستم ۲-۵-۳ ساوتگیت در پست وینگر راست ایفای نقش می‌کرد، با خلق ۶ موقعیت گل، بیشترین موقعیت سازی بین بازیکنان حاضر در جام را تا این جای کار به نام خود ثبت کرد.

این برای اولین بار بود که انگلستان با زدن گلی در وقت های اضافه (بعد از دقیقه ۹۰) به پیروزی در جام جهانی می‌رسید.

انگلیس که در ۹ بازی اخیرش در جام های جهانی هرگز نتوانسته بود بیش از یک گل به حریفان بزند، بالاخره در بازی مقابل تونس طلسم شکنی کرد و ۲ گل به ثمر رساند. آخرین باری که انگلیس توانسته بود بیش از یک بار دروازه تیمی را در جام جهانی باز کند، به جام جهانی ۲۰۰۶ بازمی‌گردد که سه شیرها در روز پایانی بازی های گروهی مقابل سوئد به تساوی ۲-۲ رسیدند.

هری کین که گل اول خود را در دقیقه ۱۱ وارد دروازه معز حسن کرده بود، گل دوم خود را در شرایطی به ثمر رساند که فاروق بن مصطفی درون دروازه تونس ایستاده بود. در حقیقت کین در یک بازی جام جهانی توانست دروازه دو دروازه بان را باز کند. آخرین بار این اتفاق در جام جهانی ۲۰۱۰ و برای دیگو فورلان رخ داده بود. در بازی تیم های اروگوئه و آفریقای جنوبی در روز دوم رقابت ها گروهی، فورلان در دقیقه ۲۴ دروازه ایتوملنگ خونه را باز کرد. بعد از اخراج خونه در دقیقه ۷۶ به علت انجام خطای پنالتی روی لوئیس سوارز، فورلان پشت ضربه پنالتی ایستاد و این بار دروازه جانشین خونه یعنی مونیب جوزفس را گشود تا در یک بازی به دو دروازه بان گل زده باشد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما